Rata anuala a inflatiei din Bulgaria a urcat in decembrie la 1,6%, de la 0,9% in noiembrie, dupa ce preturile de consum au crescut cu 0,3% fata de luna anterioara, potrivit datelor publicate de Institutul bulgar de statistica.
Statistica bulgara a mai precizat ca rata medie a inflatiei, luata in calcul drept criteriu pentru intrarea in zona euro, a coborat la 2,5% in 2009, de la 11,9% in 2008, ca urmare a crizei economice. Inainte de nivelul record din 2008, inflatie medie din Bulgaria ajunsese la 8,4% in 2007 si la 7,3% in 2006.

Guvernul bulgar estimeaza pentru acest an o rata a inflatiei de 2,2%, potrivit NewsIn.

Pe 11 ianuarie, premierul bulgar Boyko Borisov, declara ca Bulgaria isi va lansa candidatura pentru adoptarea euro la sfarsitul lunii ianuarie. El preciza atunci ca se teme ca oficialii din zona euro ar putea bloca planurile de aderare, din cauza crizei deficitelor, prin impunerea unor standarde mai inalte pentru tarile candidate.

Premierul a mai spus ca Bulgaria nu va avea nevoie de ajutoare de la Fondul Monetar International (FMI) sau de la alte institutii pentru limitarea deficitului bugetar.

Inflatia este unul dintre criteriile de convergenta, alaturi de deficitul bugetar, datoria publica, nivelul dobanzilor si al cursului de schimb. Cursul de schimb al monedei bulgaresti, leva, este legat la cel al euro, rata fiind stabilita la circa 1,96 leva/euro, in cadrul regimului de consiliu monetar introdus in a doua jumatate a anilor '90.


Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Internațional »


Setari Cookie-uri