In cifre neajustate, vanzarile nete au scazut in ultimele trei luni din 2009 cu 5%, la 9,7 miliarde euro.

Profitul net a scazut la 831 milioane euro in trimestrul al patrulea, dar a depasit media estimarilor, de 650 milioane euro, conform NewsIn.

Grupul a majorat cheltuielile de marketing si a redus preturile cu 3,1% in medie in trimestrul IV, reusind astfel sa inregistreze o crestere a volumelor de vanzari pentru al treilea trimestru consecutiv in perioada octombrie-decembrie 2009. De asemenea, ieftinirea materiilor prime a sustinut marjele.

Grupul a inregistrat in continuare o scadere a vanzarilor in Europa de Vest, cu 0,7%, in contextul recesiunii. In aceasta regiune, Unilever a redus preturile cu 3,6% in ultimele trei luni ale anului trecut, operatiune favorizata de reducerile de costuri de 1,4 miliarde euro realizate anul trecut.

Rezultatele au fost afectate si de deprecierea lirei sterline fata de dolar si de cresterea cheltuielilor comerciale.

Cititi si articolul Gigantul Unilever transfera doua linii de productie de margarina din Cehia in Romania