Grupul bancar UniCredit a inregistrat in 2009 un profit net de 1,7 miliarde euro, in scadere cu 57,6% fata de anul precedent, in contextul in care banca a realizat provizioane mai mari pentru credite neperformante si a castigat mai putin din creditare, arata un comunicat al grupului.
In al patrulea trimestru al anului trecut, UniCredit a inregistrat un profit net de 371 milioane euro, in scadere cu 27% fata de aceeasi perioada din 2008, cand profitul net a fost de 505 milioane euro. Potrivit Bloomberg, analistii estimau, in medie, o pierdere trimestriala de 26 milioane euro, conform NewsIn.

Profitul operational a avansat cu 20,3% in 2009, la 12,2 miliarde euro, in timp ce in al patrulea trimestru profitul operational a fost de 2,64 miliarde euro.
Valoarea totala a activelor UniCredit a scazut cu 11,2% la finalul anului trecut, la 928,7 miliarde euro.

Directorul executiv Alessandro Profumo, care a sistat plata dividendelor in 2008, pe fondul crizei financiare, a decis, la cererea investitorilor, sa acorde dividende de 3 centi/actiune in 2009. De asemenea, conducerea bancii desprinde activele non-strategice si reduce costurile, pentru a intari pozitia financiara a bancii, dupa ce criza financiara a afectat calitatea creditelor.

In al patrulea trimestru, veniturile nete din dobanzi au scazut cu 22%, la 4,1 miliarde euro, in timp ce veniturile totale ale bancii au avansat cu 6%, la 6,4 miliarde euro. Cheltuielile operationale au scazut cu 9%, la 3,8 miliarde euro.

Nivelul provizioanelor pentru creditele neperformante a crescut in al patrulea trimestru la 2,1 miliarde euro, de la circa 1,3 miliarde euro in aceeasi perioada din 2008.

Retail jobs
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:

Setari Cookie-uri