Marii asiguratori anunta rezultate pozitive pentru primul trimestru al acestui an, ceea ce ar putea arata o stabilizare a industriei in termeni de profitabilitate.
Dupa ce a trecut printr-un proces de restructurare pe fondul pierderilor inregistrate, American International Group (AIG) revine in forta cu un profit semnificativ in primele trei luni ale anului.

Astfel, CEO-ul American International Group (AIG), Robert Benmosche, care a promis sa reconstruiasca compania de asigurari, puternic afectata de criza financiara, le-a comunicat investitorilor ca in sfarsit compania este profitabila. Afirmatia a fost sustinuta de profitul inregistrat de companie in primul trimestru - 1,45 miliarde de dolari.

Veniturile din investitii ale AIG au crescut datorita castigurilor realizate de fondurile de investitii cu capital de risc, si detinerile fondurilor speculative, in timp ce valorile mobiliare s-au redus pana la 309 milioane dolari de la 3,7 miliarde in 2009.

„Cand te uiti la plusurile si minusurile acestei perioade, ele au condus spre un prim trimestru in care putem spune ca am produs cu adevarat bani. Am facut un progres real in procesul de consolidare a companiei pentru viitor”, a declarat Benmosche, potrivit Bloomberg.

Robert Benmosche (65 de ani) a preluat conducerea companiei in august 2009, asiguratorul avand la acea data pierderi nete inregistrate din 2008 in valoare totala de 100 de miliarde de dolari si un ajutor guvernamental care s-a ridicat pana la 182,3 miliarde de dolari.

El promitea atunci angajatilor ca va reconstrui compania, iar in martie a vandut doua companii de asigurari de viata din afara Statelor Unite detinute de grup pentru suma de 51 de miliarde de dolari.

Dupa vanzarea anumitor subsidiare, afacerile AIG vor include un asigurator global specializat in asigurari property (locuinte si bunuri n.r.) si raspunderi civile, doua divizii in Japonia si o companie de asigurari de viata si pensii in SUA. Aceste afaceri au adus companiei castiguri operationale inainte de taxe de 2,2 miliarde de dolari in primele trei luni ale anului, potrivit unui anunt al companiei.

MetLife trece pe profit in primul trimestru

Metlife, cel mai mare asigurator de pe piata americana, a trecut pe profit in primul semestru datorita afacerilor din asigurari de viata si anuitati, care au beneficiat de o revenire pe bursa si pe pietele de obligatiuni.

Venitul net al asiguratorului a ajuns in primele trei luni la 805 milioane de dolari sau 97 de centi pe actiune fata de o pierdere neta de 574 miliaone de dolari americani sau 71 de centi in perioada similara a anului trecut. Profitul operational, care exclude pierderile si castigurile din investitii, a fost in primul trimestru de 834 miliane de dolari sau 1,01 dolari per actiune, potrivit The Wall Street Journal.

Potrivit estimarilor a 17 analisti intervievati de Thomson Reuters, asiguratorul se astepta sa castige 97 de centi pe actiune.

Primele de asigurare, onorariile si alte venituri au totalizat 8,8 miliarde de dolari in primul trimestru din 2010, ceea ce reprezinta o crestere de
12% comparativ cu perioada similara a anului precedent. Cresterea a fost sustinuta de afacerile care au crescut in special pe piata americana, dar si datorita altor linii de business internationale.

MetLife a devenit, in urma crizei financiare mult mai puternica decat multi dintre competitorii ei, in mare parte datorita evitarii pierderilor din investitii. Asiguratorul a raportat un castig de 2 milioane de dolari din investitii, dupa taxe, in timpul primului trimestru din 2010 spre comparatie cu o pierdere investitionala neta de 557 milioane de dolari, dupa taxe in ultimul trimestru al anului trecut.

Asiguratorul a afisat castiguri nete nerealizat de 1,5 miliarde de dolari la sfarsitul primului trimestru fata de o pierdere nerealizata de 2,2 miliarde de dolari la finele anului 2009.

Asiguratorul nu a aceeptat banii guvernului in timpul crizei financiare si la inceputul anului a acceptat sa cumpere compania Alico de la American International Group (AIG) pentru mai mult de 15 miliarde de dolari in bani si actiuni.

Alico era considerata cea mai valoroasa afacere a AIG, dar asiguratorul a trebuit sa o vanda pentru a strange banii necesarii care sa acopere imprumutl acordat de guvernul american pentru a salva grupul de la faliment in timpul crizei.

Aceasta tranzactie va pozitiona compania de asigurari MetLife ca un competitor de top pe piata din Japonia si o pozitie in primii cinci asiguratori in multe din pietele emergente din Europa, Orientul Mijlociu si America Latina.

Cand a fost anuntata tranzactia in martie, MetLife a estimat ca Alico ii va creste veniturile operationale , in 2011, de la 45 de centi per actiune la 55 de centi. Estimarile nu includeau insa cheltuielile suplimentare de aproximativ 12 centi pe actiune.

Generali: Profit de 5 ori mai mare in primul trimestru

Generali, grup italian de asigurari, a inregistrat un profit net de 527 milioane de euro in primul trimestrul din 2010, de cinci ori mai mare decat cel din aceeasi perioada a anului trecut, in conditiile in care volumul de prime brute subscrise a sporit cu 16,2%.

Generali a inregistrat in primul trimestru al acestui an prime brute subscrise de 20,9 miliarde euro, avansul fata de anul trecut fiind sustinut de segmentul de asigurari de viata.

Pe segmentul de asigurari de viata, grupul a raportat o crestere a afacerilor de 25,7%, pana la 14,2 miliarde euro, iar pe partea de asigurari generale, afacerile au stagnat la 6,6 miliarde euro.

Cea mai mare crestere din activitatea de asigurari de viata a grupului a fost inregistrata in Italia, de 36,4% si Franta (27,8%).

Vanzarile noi ale Aviva au scazut cu 4,6% in primul trimestru

Aviva, companie britanica de asigurari, a anuntat o scadere de 4,6% a vanzarilor noi pe liniile de afaceri cu asigurari de viata si pensii din cauza unei contributii scazute a pietei americane, unde si-a restrans vanzarile pe anumite clase de asigurari in vederea cresterii profitabilitatii, relateaza The Wall Street Journal.

Compania a precizat ca vanzarile noi pe segmentele de asigurari de viata si pensii private au scazut pana la 13 miliarde de lire sterline de la 9,57 miliarde de lire sterline in primul trimestru al anului trecut. Totusi, afacerile s-au situat la un nivel mai ridicat fata de estimarea de 8,49 miliarde de lire sterline facuta de 13 analisti.

Scaderea de 48% a vanzarilor noi din America de Nord a influentat negativ cresterile inregisrate de companie pe piata din Marea Britanie, Europa si Asia.

„In functie de vanzarile de produse financiare de economisire pe termen lung care au ocupat o pondere de 85% in primele trei luni ale anului in portofoliul companiei, Europa si Marea Britanie reprezinta, in prezent, cele mai importante motoare de crestere pentru Aviva. Vanzarile si-au revenit si am vazut anumite cresteri in portofoliul nostru pe liniile de afaceri care vizeaza asigurarile de viata, asigurari generale si cel al managementului de active in comparatie cu trimestrul anterior”, a declarat CEO-ul Aviva, Andrew Moss.

Surplusul de capital a scazut la 4,4 miliarde de lire sterline de la 4,5 miliarde de lire sterline la sfarsitul lunii decembrie 2009, totusi compania ramane stabila din punct de vedere financiar, conform oficialilor ei.

La aceasta data, expunerea companiei la datoriile Greciei se ridica la nivelul de 150 milioane de lire sterline. Actiunile Aviva sunt cu 6% mai ieftine decat anul trecut avand o capitalizare de 8,39 miliarde de lire sterline.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Internațional »


Setari Cookie-uri