Profitul net al BNP Paribas, cea mai mare banca franceza, a crescut in trimestrul al doilea cu 31% fata de aceeasi perioada a anului trecut, la 2,1 miliarde euro, depasind estimarile analistilor datorita provizioanelor mai scazute si a performantelor solide pe retail banking, transmite Reuters.
Conditiile volatile de pe pietele financiare au afectat rezultatele pe segmentul bancii de investitii, iar grupul a semnalat conditii macroeconomice mai bune, insa inca dificile pe pietele cheie din zona euro, potrivit Mediafax.
"Perspectivele retail banking-ului sunt pozitive, cu potential semnificativ pentru cresterea cotei de piata", a declarat directorul general al BNP Paribas, Baudouin Prot, intr-un comunicat.
Provizioanele constituite de banca in trimestrul al doilea pentru creditele neperformante s-au injumatatit fata de nivelul din perioada corespunzatoare a anului trecut, la 1,1 miliarde euro, cel mai redus nivel din ultimii doi ani.
BNP Paribas a trecut fara probleme de testele de stres derulate recent de autoritatile europene, la fel ca si rivalii Societe Generale si Credit Agricole, iar Prot a declarat, la CNBC TV, ca increderea investitorilor a crescut semnificativ, anuntand un trimestru trei mai bun.
Achizitia Fortis de catre grupul francez la apogeul crizei financiare mondiale a generat pana acum sinergii de 402 milioane euro, din totalul de 900 milioane euro estimat pana in 2012.
BNP are o capitalizare de piata de 63 miliarde euro, dupa ce actiunile bancii s-au depreciat cu 1,7% de la inceputul anului.
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.
Te-ar putea interesa și: