Perioadele anterioare de recesiune au arata o legatura clara intre cota de piata a marcilor private si starea economiei. In trecut, vanzarile marcilor private au crescut fulminant pe timp de recesiune, dar au revenit repede la nivelul normal la primele semne de revenire economica. Acum insa, marcile private se mentin, sustin specialistii Planet Retail.
Consumul frugal au deschis apetitul consumatorilor pentru marcile private care s-au imbunatativ calitativ si au fost mai intens promovate, apreciaza analistii Planet Retail, companie de cercetare specializata in domeniul retailului.

Tendintele marcilor private-cheie din Europa, precum ascensiunea brandurilor superpremium, transparenta furnizorilor si sub-brandurile de nisa vor deveni evidente in dezvoltarea sectorului in regiuni precum America de Nord.

In acest context, producatorii de produse de marca vor trebui sa invete sa coexiste cu brandurile private prin adoptarea unor noi strategii, dar si prin colaborari cu retailerii pentru activitati de promovare si planificare.

"Pentru un numar tot mai mare de retaileri, rolul marcilor private este tranzitia de la <<alternativele generice>> catre marcile FMCG (produsele de larg consum - n. red.). Extinderea marcilor private in servicii si alte zone-cheie are drept obiectiv intarirea pozitiei retailerului si sporirea loialitatii cumparatorului", se arata in studiul Planet Retail.

Care sunt cele mai importante tendinte identificate de PlanetRetail la nivel global?

Declinul economic inregistrat pe plan mondial a accelerat cresterea marcilor private ca vanzari, semnaland totodata si trecerea, pe termen lung, a puterii de la producator la retailer.

• Tendintele tot mai frugale ale consumatorilor si o orientare tot mai puternica spre preturi au determinat extinderea gamelor de produse sub marca proprie si, prin aceasta, penetrarea acestora in toate pietele.

• Tendinta generala de a opera reduceri de preturi, de a pune presiune pe marjele de profit si de a controla mai bine costurile i-a determinat pe retaileri sa dea mana libera marcilor private si sa-si bazeze strategia agresiva pe aceste articole.

• Marje de profit mai mari, precum si loialitatea consumatorului sunt beneficiile-cheie pe care marcile private le confera retailerilor.

• Stagnarea cotelor de piata ale marcilor private din tari precum Germania si Marea Britanie indica doar exceptii de la regula. In cazul lor, promotiile brandurilor si reducerile au stopat, pentru moment, cresterea marcilor private, dar tendinta nu pare a fi rezistenta in timp.

Vedere asupra pietei globale: Penetrarea marcilor private versus concentrare - 2010

Segmentul marcilor private a inflorit in piete consolidate precum Elvetia si Marea Britanie. [Citeste aici o analiza asupra ascensiunii marcilor private din Romania.]




Sursa: Studiul Planet Retail - "Private Label: The Brands of the Future" - mai 2010.

PlanetRetail a fost infiintata in 1995 si in prezent acopera peste 7.000 de operatiuni de retail in 211 tari.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Internațional »


Setari Cookie-uri