SUA: GM a prezentat autoritatilor planul de listare la bursa

Constructorul auto General Motors (GM) a prezentat autoritatilor americane planul de listare la bursa, proces care reprezinta un pas important in rambursarea ajutoarelor primite de grup de la stat si un test critic pentru administratia presedintelui Barack Obama, transmite Reuters.

Planurile GM, depuse la autoritatea bursiera americana, prevad listarea actiunilor grupului la bursele din New York si Toronto printr-o oferta publica initiala, venita intr-o perioada in care piata auto mondiala, inca slaba, este vulnerabila la eventuale probleme, conform Mediafax.

Administratia Obama vrea sa demonstreze in fata unei opinii publice sceptice ca ajutoarele de 50 de miliarde de dolari acordate constructorului de automobile reprezinta un succes financiar.

Oferta publica initiala a GM ar putea fi comparabila ca valoare cu cea a Visa, din 2008, de 19,7 miliarde de dolari. Marimea acesteia depinde de cererea investitorilor, inca netestata, pentru actiunile unui grup restructurat, cu doar doua trimestre consecutive in care a inregistrta profit.

Documentele depuse autoritatilor americane nu precizeaza numarul titlurilor vandute sau vreun pret.

Tranzactionarea actiunilor GM ar putea incepe intre sfarsitul lunii otombrie si finele lunii noiembrie, potrivit unor surse apropiate situatiei.

Listarea la Totonto subliniaza rolul jucat de guvernele Canadei si provinciei Ontario ca parteneri ai Trezoreriei SUA in ajutarea grupului sa evite lichidarea.

Trezoreria intentioneaza sa vanda circa 20% din cele 304 milioane de actiuni comune GM pe care le detine, pentru a-si reduce participatia sub 50%, au afirmat sursele. Grupul nu va vinde, probabil, titluri noi prin oferta publica, insa vrea sa emita actiuni preferentiale.

In prezent, guvernul SUA detine aproape 61% din GM, dupa ce a convertit in actiuni fonduri 43 de miliarde de dolari, din ajutorul de 50 de miliarde de dolari acordat producatorului auto. GM a rambursat statului, pana in prezent sapte miliarde de dolari.

Pentru ca guvernul sa recupereze banii investiti in grup, valoarea de piata a GM ar trebui sa se apropie de 70 de miliarde de dolari, noteaza Reuters.

Ford, singurul constructor auto american care nu a avut nevoie de sprijinul financiar al statului, are o capitalizare de piata de 40 de miliarde de dolari. Capitalizarea Toyota este de 121 miliarde de dolari.

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Internațional »



Setari Cookie-uri