Japonia a intervenit pe piata valutara pentru prima data din anul 2004, deruland vanzari masive de yeni pentru a stopa aprecierea monedei, aflata inainte de interventie la maximul ultimilor 15 ani fata de dolar, transmite Bloomberg.
Cresterea monedei nationale afecteaza afacerile si profiturile exportatorilor japonezi, intr-o economie care depinde in mare masura de producatorii de electronice si automobile, informeaza Mediafax.

Ministrul finantelor, Yoshihiko Noda, a declarat la Tokyo ca vanzarile de yeni au fost unilaterale. Secretarul sef al guvernului, Yoshito Sengoku, a afirmat la randul sau ca ministerul finantelor "pare sa creada" ca pragul de 82 yeni pe dolar reprezinta o "importanta linie de aparare".

Cursul a atins 82,88 yeni pe dolar, iar moneda nipona s-a depreciat ulterior, dupa interventia autoritatilor, la peste 85 yeni/dolar, coborand sub acest nivel pentru prima data in doua saptamani.

Liderii din mediul de afaceri japonez au exercitat presiuni puternice asupra premierului Naoto Kan, cerand o interventie pentru stoparea aprecierii yenului. Analistii sunt de parere ca masurile luate miercuri de autoritati nu vor avea efecte importante dincolo de orizontul imediat, deoarece Japonia nu va reusi sa controleze cursul pe cont propriu.

Yenul s-a apreciat cu 11% fata de dolar de la mijlocul lunii mai pana marti. Cresterea puternica a monedei nipone vine pe fondul situatiei economice incerte din Statele Unite si problemelor de ordin financiar-fiscal din Europa. Yenul este perceput ca o moneda "de refugiu" in perioade de risc ridicat.

Interventia guvernului pe piata pentru cresterea cursului valutar a avut o influenta pozitiva puternica asupra bursei de la Tokyo, indicele Nikkei inchizand in urcare cu 2,3%.

Sursa foto: Japonya.org

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Internațional »


Setari Cookie-uri