UniCredit ar putea obtine 4 mld. euro din vanzarea unor active nestrategice in Europa emergenta

UniCredit, cea mai mare banca din Italia, ar putea obtine pana la patru miliarde de euro din vanzarea unor active nestrategice din Europa de Est, precum cele din Kazahstan si Ucraina, in conditiile in care noul director general Federico Ghizzoni vrea sa creasca profiturile, scrie Mediafax.

Potrivit analistilor, diviziile din Kazahstan si Ucraina ar putea fi primele vandute, banca italiana incercand sa isi schimbe strategia si sa isi majoreze capitalul in conformitate cu noile reglementari Basel III.

Campania lui Ghizzoni ar marca un pas inapoi fata de strategia predecesorului sau Alessandro Profumo, care a transformat UniCredit dintr-o banca regionala italiana intr-una din cele mai mari banci din Europa Centrala si de Est, cu filiale pornind de la Marea Adriatica si pana la Irkutk in Siberia.

Ghizzoni, numit pe 30 septembrie dupa demisia lui Profumo in urma unui conflict cu actionarii, a declarat in aceasta luna ca ar vrea retragerea bancii din tarile baltice si concentrarea operatiunilor in Rusia, Polonia, Turcia si Cehia, unde UniCredit este lider de piata.

"Problema UniCredit este prezenta in 22 de state si lipsa de concentrare. Piata nu agreeaza acest fapt", a declarat Alessandro Roccati, analist la grupul Macquarie.

UniCredit ar putea obtine 2,2-3,8 miliarde de euro prin vanzarea unor active pe piete considerate nestrategice, precum Slovacia si Ungaria, potrivit unui raport realizat in aceasta luna de Domenico Vinci, analist la Goldman Sachs.

Vanzarea unor astfel de active ar putea majora cu un punct procentual raportul Tier 1 al UniCredit, care masoara soliditatea capitalului bancii. In iunie, acest raport a atins 8,41%.

Despre autor

Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Internațional »



Setari Cookie-uri