Profitul operational al Electrolux, al doilea producator de electrocasnice la nivel mondial, a scazut in al treilea trimestru cu 14%, comparativ cu perioada similara a anului trecut, la 1,98 miliarde coroane suedeze (298 milioane dolari), rezultat mai bun decat au anticipat analistii.

Mai multi analisti intervievati de Reuters au anticipat un profit operational de 1,64 miliarde de coroane suedeze (242,5 milioane dolari). Vanzarile companiei au scazut cu 5%, la 26,3 miliarde de coroane (3,9 miliarde dolari). Analistii estimau incasari de 27,1 miliarde de coroane (4 miliarde dolari), potrivit Mediafax.

Electrolux mentioneaza ca in Asia de Sud-Est si China cererea a crescut considerabil. Pe de alta parte, profitul operational raportat pentru regiunea Europa-Orientul Mijlociu-Africa, care genereaza aproape 40% din vanzari, a stagnat in al treilea trimestru. Profitul a scazut in America de Nord si America latina.

Compania recurge la reduceri de cheltuieli si se extinde pe pietele emergente pentru a-si imbunatati rezultatele financiare. Spre deosebire, cel mai mare producator de electrocasnice din lume, Whirlpool, se bazeaza in principal pe piata din SUA.

"Pietele continua sa fie volatile, iar diferitele tipuri de masuri de stimulare fac dificile prognozele referitoare la evolutia pietelor", a afirmat directorul executiv al Electrolux, Hans Straberg.

El a precizat ca vanzarile din regiunea Europa-Orientul Mijlociu-Africa s-au diminuat, in principal din cauza falimentului retailerului german Quelle, la sfarsitul anului trecut.

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:

Setari Cookie-uri