BP a raportat pentru al treilea trimestru un profit net de 1,785 de miliarde de dolari, dupa pierderi record de 16,9 miliarde de dolari in trimestrul doi, si a anuntat ca dezastrul ecologic din Golful Mexic a costat grupul petrolier britanic aproape 40 de miliarde de dolari, transmite AFP.
Pierderile din perioada aprilie-iunie sunt cele mai mari inregistrate intr-un singur trimestru din istoria companiilor britanice si reflecta provizioanele constituite pentru a face fata costurilor catastrofei ecologice. In al treilea trimestru din 2009, BP a avut un profit net de 5,336 miliarde de dolari, scrie Mediafax.

Noul director general al BP, Bob Dudley, apreciza ca grupul "este pe cale sa se redreseze, dupa tragicul accident al platformei Deepwater Horizon si dupa mareea neagra care a urmat".

Platforma a explodat pe 20 aprilie, provocand moartea a 11 persoane si cea mai grava poluare marina cu petrol din istoria SUA. Accidentul a aruncat BP intr-o criza fara precedent, in care chiar supravietuirea grupului a fost amenintata de scaderea accentuata a cotatiilor actiunilor.
Dudley, venit la conducerea grupului in octombrie, a subliniat ca este determinat sa faca din siguranta prioritatea absoluta a BP.

In al treilea trimestru, producatorul de petrol a constituit provizioane suplimentare de 7,7 miliarde de dolari pentru acoperirea costurilor accidentului. Pana in prezent, BP a cheltuit efectiv 11,6 miliarde de dolari pentru remedierea dezastrului. Alte 20 de miliarde de dolari sunt plasate sub sechestru la cererea autoritatilor americane.

Grupul a indicat ca a reusit sa vanda active de 14 miliarde de dolari, obiectivul fiind atragerea a 25-30 de miliarde de dolari in acest fel, pana la sfarsitul anului 2011.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:

Mai multe articole din secțiunea Internațional »


Setari Cookie-uri