Veniturile grupului Kraft au urcat cu 26% in trimestrul al treilea, la 11,8 miliarde de dolari, datorita achizitiei Cadbury, insa cifra este sub estimarile analistilor, afectata de majorarile de preturi derulate pentru a amortiza cresterea costurilor cu ingredientele, transmite Reuters.

"Cresterea include un impact pozitiv de 26,2 puncte procentuale din achizitia Cadbury, dar si efecte negative de 2,3 puncte procentuale din cursul valutar, respectiv 0,2 puncte procentuale din afaceri vandute", se arata in raportul trimestrial al grupului american, informeaza Mediafax.

Kraft ar putea pierde un motor important al veniturilor, si anume drepturile de vanzare de pachete de cafea Starbucks. Compania care opereaza unul dintre cele mai cunoscute lanturi de cafenele din lume intentioneaza sa puna capat acordului cu Kraft, vechi de 12 ani, deoarece doreste sa aiba mai mult control asupra retelelor de distributie a produselor proprii.

Profitul net al Kraft a scazut in trimestrul trei cu 8% fata de aceeasi perioada a anului trecut, la 760 milioane de dolari, depasind estimarile analistilor.

Actiunile Kraft au inchis joi in urcare cu 0,7% pe bursa de la New York, dar au coborat cu 1,9% in sesiunea prelungita din cauza stirilor privind intentia Starbucks de a renunta la contract.

Kraft considera ca, daca Starbucks decide sa puna capat acordului, lantul de cafenele ar trebui sa plateasca grupului valoarea de piata a afacerii, plus un bonus.

Grupul american a cumparat anul trecut producatorul britanic de ciocolata Cadbury si a vandut ulterior afacerile din Romania si Polonia pentru a se conforma legislatiei europene.

Kraft Foods a anuntat in luna iulie ca a semnat un acord pentru vanzarea afacerii cu ciocolata, prajituri si alte produse zaharoase a Cadbury - Kandia-Excelent - catre Oryxa Capital, un fond international de investitii, valoarea tranzactiei nefiind facuta publica.


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea International »



Citeste si
Decizie importanta la nivelul UE privind multinationalele