Grupul german E.ON, cea mai mare companie de utilitati din lume, a avut vanzari de 63,9 miliarde euro in primele noua luni ale acestui an, in urcare cu 11% fata de nivelul din aceeasi perioada a anului trecut, insa profitul net a scazut cu 40%, la 3,78 miliarde euro.
E.ON, prezent si in Romania, vrea sa se extinda pe noi piete din afara Europei, deoarece potentialul de crestere de pe continent a incetinit, transmite Reuters, citat de Mediafax.

O combinatie de factori care include scaderea cererii, a preturilor la energie si gaze si posibilitatea cresterii taxelor pe unele piete europene a redus performantele industriei energetice si de utilitati in ultimii doi ani.

Dupa ce s-a extins in Rusia si in Statele Unite, E.ON vrea sa dea mai multa greutate diviziilor din afara Europei, strategie care a ajutat unii competitori, precum GDF Suez sau Enel, sa-si imbunatateasca dinamica afacerilor.

Surse apropiate discutiilor au declarat marti pentru Reuters ca Asia de Sud-Est este una dintre regiunile vizate de E.ON pentru extindere.

Directorul general al grupului, Johannes Teyssen, aflat la conducerea E.ON din luna mai, va prezenta detaliile strategiei in cursul zilei de miercuri, insa compania a sugerat ca detaliile planului de extindere nu au fost inca stabilite.

"Analizam pietele pe care urmeaza sa le tintim si vom lua o decizie in curand", a declarat un purtator de cuvant al E.ON.
Grupul anticipeaza scaderea constanta a profitului in urmatorii trei ani, au afirmat alte surse.

E.ON este prezent in Romania in industria energetica si cea a gazelor naturale, prin E.ON Gaz Romania si E.ON Moldova Distributie.

E.ON Gaz Romania asigura furnizarea gazelor naturale pentru peste 1,3 milioane de clienti din Transilvania, Moldova, Maramures si Banat, iar E.ON Moldova Distributie distribuie energie electrica in cele sase judete din zona Moldova.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:

Mai multe articole din secțiunea Internațional »


Setari Cookie-uri