O combinatie de factori care include scaderea cererii, a preturilor la energie si gaze si posibilitatea cresterii taxelor pe unele piete europene a redus performantele industriei energetice si de utilitati in ultimii doi ani.
Dupa ce s-a extins in Rusia si in Statele Unite, E.ON vrea sa dea mai multa greutate diviziilor din afara Europei, strategie care a ajutat unii competitori, precum GDF Suez sau Enel, sa-si imbunatateasca dinamica afacerilor.
Surse apropiate discutiilor au declarat marti pentru Reuters ca Asia de Sud-Est este una dintre regiunile vizate de E.ON pentru extindere.
Directorul general al grupului, Johannes Teyssen, aflat la conducerea E.ON din luna mai, va prezenta detaliile strategiei in cursul zilei de miercuri, insa compania a sugerat ca detaliile planului de extindere nu au fost inca stabilite.
"Analizam pietele pe care urmeaza sa le tintim si vom lua o decizie in curand", a declarat un purtator de cuvant al E.ON.
Grupul anticipeaza scaderea constanta a profitului in urmatorii trei ani, au afirmat alte surse.
E.ON este prezent in Romania in industria energetica si cea a gazelor naturale, prin E.ON Gaz Romania si E.ON Moldova Distributie.
E.ON Gaz Romania asigura furnizarea gazelor naturale pentru peste 1,3 milioane de clienti din Transilvania, Moldova, Maramures si Banat, iar E.ON Moldova Distributie distribuie energie electrica in cele sase judete din zona Moldova.
Citeste si:
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: