Cresterea economica a Japoniei a accelerat in trimestrul al treilea la 0,9%, peste estimarile analistilor, datorita efectelor de final ale programelor de stimulare incheiate de guvern in aceasta perioada, transmite Reuters, potrivit Mediafax.
Masurile anticriza au imprimat un ultim salt consumului, propulsand usor PIB-ul de pe un trend de franare care impinge economia spre stagnare.

Multi analisti se asteapta ca economia japoneza sa stagneze sau chiar sa se contracte in urmatoarele doua trimestre, ultimul din acest an si primul de anul viitor, din cauza aprecierii yenului, care loveste afacerile si profiturile exportatorilor.

De altfel, impactul unui yen puternic asupra economiei devine tot mai vizibil, pe fondul scaderii productiei industriale si a productiei din industria prelucratoare.

Programele de stimulare economica derulate de guvern, inclusiv subventia acordata pentru achizitionarea de automobile cu emisii poluante reduse, au expirat in luna septembrie.

Totusi, putini economisti considera ca Japonia va intr din nou in recesiune, iar guvernul ramane atent la toate miscarile din economie.

Produsul Intern Brut (PIB) al Japoniei a crescut cu 0,9% in trimestrul al treilea fata de trimestrul al doilea, fata de un avans de 0,4% in perioada aprilie-iunie si peste media estimarilor analistilor, de 0,6%.

Astfel, dupa al patrulea trimestru consecutiv de crestere, economia japoneza a castigat 3,9% fata de aceeasi perioada a anului trecut.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Internațional »


Setari Cookie-uri