Grupul francez Carrefour, cel mai mare retailer european, a redus cu 130 de milioane de euro, la trei miliarde de euro, estimarea pentru profitul operational din acest an, din cauza mediului economic dificil din Europa si a cheltuielilor mai mari decat a anticipat din Brazilia, potrivit Mediafax.
Modificarea obiectivului de profit operational intervine dupa ce un audit efectuat pentru operatiunile braziliene a evidentiat ca la nivelul acestui an cheltuielile exceptionale vor ajunge la 550 de milioane de euro, fata de 180 de milioane de euro cat s-a estimat initial, potrivit Reuters.

"Aceste cheltuieli exceptionale se datoreaza in principal ajustarilor pentru deprecieri si inventar, provizioanelor pentru munca, litigiilor legate de taxe, datorii nerecuparabile din partea furnizorilor si deprecierea activelor tangibile", a anuntat Carrefour.

Retailerul nu va renunta la hypermarketurile din Brazilia, iar problemele din acest stat nu ameninta obiectivele financiare pe termen lung ale grupului, a afirmat directorul executiv al Carrefour, Lars Olofsson (foto).

Noua perspectiva de profit tine cont, totodata, de mediul economic dificil din Europa de Sud si performantele reduse din Franta, mentioneaza grupul, care detine peste 15.500 de magazine in 35 de state. Franta are o contributie de peste 40% la veniturile Carrefour.

Grupul se confrunta din septembrie cu o concurenta acerba in privinta preturilor din partea altor retaileri precum Auchan, E. Leclerc si Casino, a spus Olofsson.

In septembrie, Carrefour a prezentat un program de 1,5 miliarde de euro pentru remodelarea operatiunilor hypermarketurilor, parte a unui plan de trei ani menit rezolvarii problemei performantelor reduse de pe principalele piete vest-europene.
Carrefour detine in Romania 23 de hipermarketuri si 29 de supermarketuri.


Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Internațional »


Setari Cookie-uri