Profitul net al grupului spaniol Inditex, cel mai mare retailer de imbracaminte la nivel mondial, prezent si in Romania, a crescut cu 20% in trimestrul al treilea fiscal, incheiat pe 31 octombrie, la 551 milioane euro, cu mult sub ritmul de 68% inregistrat in primul semestru, transmite Bloomberg.
Actiunile Inditex au scazut cu 4,6% in urma informatiilor, cel mai amplu declin inregistrat din luna mai, potrivit Mediafax.

"Datele confirma incetinirea anticipata pentru al doilea semestru", a declarat David Pena Delgado, analist la compania Kepler Capital Markets.
In primele noua luni, profitul net a avansat cu 42%, la 1,17 miliarde de euro, iar cheltuielile operationale s-au majorat cu 13%, la 3,24 miliarde euro, ca urmare a costurilor legate de infiintarea unor noi magazine si lansarea vanzarilor online.

Inditex, care opereaza opt branduri, s-a concentrat pe deschiderea de magazine in Asia, pentru a reduce dependenta de Spania, unde se afla 30% din unitatile sale.

Veniturile companiei au avansat cu 14%, la 8,87 miliarde de euro, in primele noua luni, dupa ce retailerul a infiintat 300 de noi magazine la nivel mondial.

Numarul total al magazinelor operate de Inditex in 77 de tari a ajuns la 4.907.

Inditex controleaza brandurile Zara, Pull&Bear, Massimo, Dutti, Berscha, Stradivarius, Oysho si Uterque.

Inditex, aflat in al treilea an de prezenta directa in Romania, si-a majorat in 2009 vanzarile din Romania cu 48%, la aproape 75 mil. euro, pe baza extinderii retelei de magazine cu 12 unitati, la un total de 36 de magazine.

Profitul Inditex a ajuns anul trecut la 17,5 milioane de euro in Romania, dintre care 10,9 milioane de euro doar cu brandul Zara.

Retail jobs
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:

Setari Cookie-uri