Grupul suedez IKEA a anuntat ca in anul financiar 2009-2010, incheiat pe 31 august, a avut un profit net de 2,7 miliarde euro, in crestere cu 6,1% comparativ cu catigul din exercitiul financiar anterior, la o cifra de afaceri de 23,1 miliarde euro, in urcare cu 7,7%, scrie Mediafax.

IKEA ramane unul dintre retailerii cei mai rentabili, cu o marja de 11,7%, potrivit publicatiei franceze Les Echos. Cheltuielile operationale, excluzand elementele exceptionale, au scazut in perioada analizata cu 2,7%, ceea ce reflecta ameliorarea costurilor structurale.

Din vanzarea de alimente, grupul a inregistrat venituri de 1,1 miliarde de euro.

IKEA, care si-a redus datoriile pe termen lung la 213 milioane de euro, nu a platit dividende proprietarului grupului, Stichting Ingka Foundation.

"Rezultatele din 2009-2010 ne-au depasit asteptarile, cu o crestere a vanzarilor si a cotei de piata in majoritatea statelor. In China si Rusia am inregistrat avansuri de doua cifre. Am evoluat foarte bine si in Europa, unde pietele din sud-est sunt mai volatile. In total au fost deschise 12 noi magazine, in opt tari", a declarat Mikael Ohlsson, directorul general al IKEA, intr-un interviu acordat Les Echos.

Grupul a incheiat anul financiar cu 280 de magazine operationale, in 26 de state, si cu 127.000 de angajati.

Pentru exercitiul financiar in curs, IKEA are in vedere deschiderea a sapte noi magazine si se pregateste pentru un nou val de extinderi.

Magazinul IKEA din Bucuresti, deschis in martie 2007, a inregistrat in anul de catalog 2010, respectiv 1 septembrie 2009 - 31 august 2010, vanzari de 327,4 milioane de lei, in scadere cu 13% fata de perioada similara anterioara, potrivit datelor anuntate in octombrie de catre retailerul de mobila.

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:

Setari Cookie-uri