Managerii se uita, atunci cand li se propune un job nou, la imaginea companiei angajatoare si la planurile pe termen lung ale acesteia, iar, adesea, sunt dispusi sa renunte la beneficii de top, daca organizatia este pe placul lor, a declarat pentru wall-street.ro Oana Botolan Datki, SEE managing partner Consulteam, companie care practica executive search.

"Cand trebuie sa aduci (sa recrutezi n. red) din exterior, oamenii nu vor veni pentru 25% mai mult la salariu, ci vor veni daca firma este frumoasa, daca planurile firmei sunt frumoase si realiste, daca prezinta incredere. In aceste conditii, oamenii pot sa vina si pe aceiasi bani. Avem situatii in care bugetul este acelasi, uneori chiar renunta la o masina si iau una mica, daca jobul este mai frumos, firma este mai frumoasa, daca au libertate sau au provocari, in functie de ce isi doreste fiecare", a explicat Oana Botolan Datki.

Ea a tinut sa precizeze ca organizatiile au inceput sa lucreze cat mai organizat, cand vine vorba de recrutarea de manageri si de specialisti.


"
Noi am avut un moment de piata efervescenta, in care economia s-a dezvoltat puternic, moment in care apareau ca ciupercile sedii de banci, retaileri, iar businessurile cresteau. A venit apoi perioada de criza, s-au tras linii, s-au redus costuri, ceea ce a insemnat munca multa pentru cei ramasi. Insa, dupa perioada de criza, nu ne vom mai intoarce niciodata la explozia de atunci. Si acum este crestere, dar este mult mai linistita. Acum, toata lumea isi face sisteme, iar pentru angajati asta este de bine, pentru ca se fac politici care sa aiba un sens, sa nu fie lucrurile haotice, sa nu fie inechitabile. Se fac grile salariale cu salarii competitive cu piata, dar si echitabile intern, adica pentru munca egala, rasplata egala", a precizat Datki.

Se prefera promovarile

Companiile prefera, spune Oana Botolan Datki, sa promoveze oameni din structura, atunci cand au pozitii de top disponibile, avantajele venind din mai multe parti.

"Companiile si-au dat seama ca este mult mai bine sa cresti managerul din interior. Se prefera promovari, pentru ca omul acela intra direct in paine, nu mai are nevoie de perioada aceea de sase luni de acomodare, necesara, in general, fiecarui manager nou. De asemenea, este si mai ieftin pentru companii, pentru ca pot sa ofere un salariu mai mic decat daca ar angaja un om nou", a aratat sefa Consulteam.

Nu se mai intampla situatii in care cel venit mai tarziu, "vanat" de la o alta companie, pentru ca firma si-l dorea neaparat, sa aiba un salariu dublu fata de colegii sai

Oana Botolan Datki

Ce manageri isi doresc companiile

"Se cauta oameni cu experienta practica in domeniul lor, expunere catre acelasi tip de clienti si care sa aiba experienta in munca cu autoritatile", a spus Datki.

Ea a aratat ca angajatorii se uita din ce in ce mai atent la recomandarile pe care le au oamenii pe care ii vizeaza, dupa ce anterior acestea erau doar niste elemente "nice to have".

Consulteam a plasat manageri de top si middle management anul acesta in special in companii din domeniile IT, servicii, FMCG si industrie usoara.

Compania locala Consulteam, detinuta de Oana Botolan Datki, are 10 angajati si ofera servicii de training, consultanta, recurtare si outsourcing. In 2015, cifra de afaceri consolidata a fost de 1,4 milioane de euro.

Incepand din 2016, Consulteam a incheiat, dupa 10 ani, parteneriatul cu Mercer, si realizeaza studii salariale in colaborare cu compania americana Willis Towers Watson.

Foto: baranq, Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Interviuri »


Setari Cookie-uri