Ciuperca, Setrio: Tine de noi sa folosim talentele pentru dezvoltarea tarii – 80% din venituri vin din outsourcing

Marius Ciuperca are 37 de ani si a fondat compania Setrio Soft in 2004, la numai 25 de ani, dupa ce a lucrat ca programator si director IT la o companie de distributie. A infruntat, deci, pe langa provocarile initiale, o perioada de scadere acuta a economiei, trebuind sa se adapteze constant pe o piata dinamica. Cum priveste antreprenoriatul, cum priveste piata software din Romania si ce provocari trebuie sa depaseasca, citesti in materialul de mai jos.

Provocarile intr-o afacere care are deja 12 ani de experienta pe piata sunt foarte diferite de cele initiale, spune Marius.

„La inceput de drum, ca antreprenor, esti ca un „nou-nascut”, esti doar tu impreuna cu echipa formata din cativa angajati sau colaboratori, de cele mai multe ori rude, prieteni sau fosti colegi. Si, la fel cum un nou-nascut are anumite nevoi de baza, care trebuie satisfacute, cum ar fi cea de hrana, apa sau igiena, o afacere pornita de putin timp are nevoie de cateva elemente esentiale pentru a ramane in viata. In primul rand, are nevoie de clienti”, spune el.

Asa ca, la inceput, toata energia o consumi in aceasta directie: sa convingi cat mai multi clienti ca se pot baza pe produsul sau pe serviciul tau.

Dupa 12 ani, cand, conform analogiei cu cresterea copilului, esti deja la scoala/gimnaziu, nevoile clientilor se diversifica si devin mult mai complexe, iar compania are nevoie de o organizare mai buna a activitatii pentru a obtine rezultate pe masura cerintelor, cu aceleasi resurse. „In principiu, esti tot tu, poate doar cu o parte dintre cei cu care ai pornit la drum, dar cu 12 ani mai matur, mai intelept”, spune Marius Ciuperca.

Atat clientii de la inceput, cat si cei castigati pe parcurs trebuie sa simta si sa vada in produsele si serviciile tale aceasta maturitate.

Citeste si:
SUA, dupa scrisoarea lui Giuliani:Suntem ingrijorati de noul cod penal
Ambasada SUA se delimiteaza...
Citeste si:
Cum te afecteaza coronavirusul, in functie de afectiunile de care...
Cum te afecteaza...

12 ani de business, doua lucruri invatate

„In primul rand, managementul timpului. Observ ca sunt foarte putine persoane care isi gestioneaza corect timpul, in mare parte datorita numarului din cei in ce mai mare de taskuri pe care trebuie sa le rezolvam zilnic, dar si dintr-o lipsa a disciplinei si o dificultate in a prioritiza lucrurile importante”.

In al doilea rand, capacitatea de a delega eficient. „Consider ca, pentru a putea creste un business, este primordial sa gasesti oameni de incredere care sa faca lucrurile mai bine decat le faci tu”, subliniaza antreprenorul.

Una dintre principalele piete adresate de companie este industria farma, pentru care Setrio realizeaza solutii software. Care sunt particularitatile industriei?

„In industria de software in domeniul sanatatii realizam aplicatii pentru furnizori de produse si servicii care lucreaza cu oameni cu probleme de sanatate, care au nevoie, de cele mai multe ori, de servicii medicale urgente. Sanatatea este foarte importanta pentru fiecare dintre noi, asa ca rapiditatea cu care te adaptezi cerintelor jucatorilor din domeniu este decisiva in alegerea furnizorului de solutii IT”, subliniaza managerul Setrio.

Pe langa viteza insa, trebuie sa fie impecabile si din punct de vedere calitativ. „Lucram intr-un domeniu delicat, este esential sa implementam corect si rapid modificarile si noutatile legislative si sa oferim raportari specifice in aplicatiile Setrio Soft”.

Compania are in prezent 38 de angajati si 27 de colaboratori. „In perioada urmatoare ne propunem sa investim in programe de dezvoltare profesionala pentru actuala echipa si sa crestem numarul colaboratorilor, care sa implementeze local solutiile IT dezvoltate de noi. Nu avem pozitii greu de acoperit sau volatile, pozitia in care suntem – furnizor de solutii IT in domeniul sanatatii – ne ajuta sa ne adaptam usor cerintelor fortelor de munca din Romania”, puncteaza Marius Ciuperca.

Motivarea angajatilor reprezinta o prioritate, dar si o provocare majora, pentru orice angajator, mai ales intr-un mediu precum IT-ul unde cererea este (mult) mai ridicata decat oferta curenta de pe piata.

L-am intrebat pe Marius cum incearca sa isi motiveze angajatii, trecand peste salariu, pentru a creste retentia angajatilor.

„La nivelul organizatiei avem peste doua treimi dintre angajati si colaboratori cu o vechime de 5 ani sau mai mult si, in plus, ne laudam inclusiv cu faptul ca fosti angajati sau colaboratori au revenit in Setrio in ultimii ani. Principala modalitate de motivare a angajatilor nostri o reprezinta implicarea lor 100% in deciziile de dezvoltare ale proiectelor la care lucreaza. Trimestrial si anual acordam bonusuri de performanta, insa mai important decat atat este faptul ca avem incredere in colegii nostri, incurajam meritocratia, iar asta se vede in rezultatele lor”, spune Marius Ciuperca.

Pentru 2016, compania estimeaza venituri de 10,4 milioane lei. „Cifra de afaceri de anul acesta este similara cu cea de anul trecut, dar ascunde o crestere foarte mare a serviciilor Setrio in urma plecarii unui client important, care a decis sa isi deschida propriul departament IT”, puncteaza fondatorul companiei.

Cum evolueaza industria software din Romania

Dupa cum subliniaza si alti manageri din piata, industria software din Romania este intr-o continua crestere de ani buni. „Romanii sunt oameni inteligenti, in IT lucram cu creierul, prin urmare Romania va fi o resursa continua de talente. Depinde doar de noi daca le vom folosi in dezvoltarea tarii sau vom vinde orele de munca la extern - 80% din veniturile de IT din Romania provin din outsourcing”, subliniaza Marius Ciuperca.

„Noi dezvoltam produse software doar pentru piata interna, suntem o companie orientata catre produs, suntem o companie de tip antreprenorial cu capital privat romanesc si ne propunem sa contribuim la cresterea afacerilor clientilor din Romania. Recent am facut un studiu si am observat ca media ratei de crestere a cifrei de afaceri a clientilor nostri este de 10% pe an, fapt care ne face sa fim mandri ca am contribuit si noi la acest lucru. Referitor la ceea ce mi-as dori sa ceara clientii diferit, as aprecia daca acestia ar fi mai atenti la controlul resurselor interne. Acest teritoriu – al optimizarii resurselor si costurilor interne in orice organizatie – este, insa, o oportunitate de educare si de crestere pe care o putem dezvolta prin solutiile IT actuale si viitoare”, incheie Marius Ciuperca.

Citeste si:
Predictii 2019: cum va evolua piata imobiliara din Romania
Colliers: Cele mai importante...


Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Interviuri »



Setari Cookie-uri