Cat sunt dispusi romanii sa plateasca pentru platforma eCommerce

Customsoft este una dintre cele mai vechi companii care ofera solutii de proiectare pentru magazine online, activand din 2007 – in acea perioada, lucra cel mai mult alaturi de Evomag, companie careia i-a dezvoltat, de altfel, si platforma pe care functioneaza astazi compania. Intre timp, compania estimeaza venituri de 400.000 de euro pe anul curent si tineste o crestere solida, pana la 600.000 de euro pentru 2017.

Am stat de vorba cu Octavian Dumitrescu, CEO la Customsoft, companie care a lansat din 2014 platforma EVA, similara cu Magento, insa localizata si integrata pentru piata din Romania.

“In prezent, avem opt proiecte care ruleaza sau sunt in implementare. Target-ul nostru? Sa atragem inca minim 5 licente si 15 abonamente in urmatoarele luni”, subliniaza Octavian.

Cat sunt dispuse companiile sa plateasca pentru licenta?

Sub sistem de abonament, platforma EVA poate fi folosita ca Software as a Service, de la un pret de 200 de euro/luna, cu o limitare de 5.000 de produse pe site si 500 de comenzi/luna. Platforma nu este sparta in module, utilizatorii putand folosi toate tool-urile si plugin-urile.

“Daca clientii doresc achizitionarea platformei, o singura data, sub sistem de licenta+design, pretul este de 8-10.000 de euro. Platforma nu este open source, update-urile, periodice, le facem noi – si este in crestere constanta”, spune CEO-ul companiei.

Solutii locale vs internationale

Magento sau Shopify reprezinta alternative viabile (si) pentru piata locala insa, sustine antreprenorul roman, o platforma locala ofera mai multe avantaje. “Platforma este bine integrata si pregatita pentru piata din Romania – am realizat integrari cu tot ce intra aici, curier, plati online, gestiune, facturare – le ai pe toate, intr-un loc. Sunt, practic, functionalitati care te ajuta sa-ti faci treaba mult mai repede. Evomag, de exemplu, opereaza in 40 de oameni toate procesele – asta inseamna ca fiecare om acopera operatiuni de 500.000 de euro, este eficient”, spune Octavian Dumitrescu. Totodata, platforma blocheaza automat greselile de pret, pentru a nu putea vinde produse in pierdere.

Daca ar fi sa construiesti de la zero o astfel de platforma, antreprenorul rade si, dupa un timp de gandire, spune ca ti-ar trebui undeva la 1 milion de euro. “Noi am construit platforma in aproape zece ani, pentru a ajunge la nivelul de astazi”.

In prezent, compania are 22 de angajati, ocupandu-se, pe langa platforma de mai sus, si de dezvoltare de aplicatii mobile.

Pentru 2016, compania estimeaza afaceri de 400.000 de euro, urmand ca in 2017 sa tinteasca 600.000 de euro.

Provocarile cele mai mari, pe langa a atrage clienti, este intelegerea business-urilor clientilor.

“De exemplu, daca un client vrea un buton negru in picatele, ca a auzit ca ar creste convesia, noi incercam sa intelegem inainte de a implementa daca, intr-adevar, aduce valoare. Sa intelegem de unde vine necesitatea. Si da, de aici se pot naste uneori contre, dar preferam sa ne certam putin intrucat increderea trebuie construita”, puncteaza managerul.

Printre concurentii locali ai companiei se numara ContentSpeed.ro sau Extended.ro.

Citeste si:
Cum arata viitorul in livrarea produselor comandate din online
Viitorul in livrarea de...

Sursa foto: Shutterstock carballo


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Interviuri »



Citeste si
Black Friday: Cate plangeri a primit ANPC in urma campaniei
Setari Cookie-uri