Country director Opel Romania: Eliminarea timbrului de mediu ar avea un impact sever

Anul viitor, timbrul de mediu ar putea fi inclus in pretul combustibililor, statul fiind obligat sa restituie 1,5 miliarde euro, iar acest lucru va avea efecte negative in industria auto si pentru bugetul de stat, considera Cristian Milea, country director Opel Romania.

Eliminarea timbrului de mediu ar avea un impact sever, nu numai pentru piata auto, dar si pe intreg socialul romanesc si pe bugetul de stat. Masura va avea ca efect intrarea in tara a unui contingent foarte numeros de vehicule vechi. Intreg segmentul auto va suferi scaderi, aceste scaderi se vor resimti din perspectiva bugetara la plati micsorate de TVA catre bugetul de stat la plata fondului de salarii. Vom avea de asemenea o presiune mai mare pe costurile de sanatate, iar siguranta in trafic va suferi sever.

Cristian Milea, country director Opel Romania

In prezent numarul de accidente rutiere inregistrate in tara noastra este printre cele mai mari din Europa, iar cu cresterea numarului de autovehicule second-hand, numarul incidentelor in trafic se va augmenta si mai dramatic.

Efectele negative ale eliminarii timbrului de mediu potrivit APIA:

Citeste si:
Sub 2% din legumele importate conțin reziduuri de pesticide peste...
Aproape 2% din legumele și...
  • cresterea numarului de autovehicule vechi, poluante, cresterea considerabila a nivelului de poluare atmosferica, in conditiile in care Romania se afla in procedura de pre-infringement pentru depasirea pragurilor de emisii de particule (PM10) in unele orase din tara,
  • diminuarea incasarilor la Bugetul de Stat (TVA, impozit profit, impozite angajati), ca urmare a scaderii vanzarilor de autovehicule noi (cu circa 30%),
  • cresterea varstei medii a parcului auto national si anularea eforturilor financiare de curatare a parcului realizate in ultimii 11 ani prin Programul „Rabla”. In Polonia, tara care nu are o taxa de inmatriculare care sa limiteze intrarile de autovehicule rulate in parcul auto national, se confrunta incepand cu anul aderarii la UE cu importuri masive de autoturisme rulate (cca. 1 milion in primii ani si 800.000 in cei din urma), majoritatea dintre acestea avand peste 10 ani vechime,
  • scaderea comertului cu autovehicule noi, acestea fiind defavorizate fata de cele rulate, mai poluante, ce vor intra in tara fara niciun fel de penalizare financiara legata de nivelul lor de poluare, fiind, in plus avantajate de lipsa fiscalizarii.

Proiectul de lege de relaxare a fiscalitatii / birocratiei prin eliminarea unui numar important de taxe, respectiv PL-x 473 / 2016, printre care si timbrul de mediu (OUG 9/2013), a fost avizat favorabil in Comisia de buget, finante si banci a Camerei Deputatilor.


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Interviuri »



Citeste si
Dăianu: Reducerea taxelor și impozitelor, o greșeală
Setari Cookie-uri