"Leader Team nu mai are de foarte mult timp focus pe asigurarile de raspundere civila auto RCA dar as minti sa spun ca nu ma afecteaza. E un procent din business-ul nostru care a disparut peste noapte, dar asta a patit toata lumea. RCA-ul este un sistem care trebuie gandit de la zero in Romania, pentru ca, in acest moment, pe scurt, este o struto-camila. Drept urmare, industria locala a asigurarilor este mult prea focalizata pe segmentul neprofitabil al asigurarilor auto, in detrimentul produselor de asigurare non-motor, inovatorare si profitabile", apreciaza Razvan Rusu, director general al companiei de brokeraj in asigurari Leader Team.

"Avem un produs privat pe o piata concurentiala, dar pretul lui este reglementat de stat. In plus, RCA este obligatoriu prin lege iar asta obliga statul sa devina protectionist. Dar nu mai este o piata libera, nu? Si atunci mai bine il iei de la zero, putem importa un sistem care functioneaza si care aduce beneficii. In acest moment, pe RCA, cineva pierde, fie clientul care plateste sume fabuloase, fie noi si asiguratorii care nu ne mai acoperim costurile din cauza numarului mare de daune", spune Razvan Rusu (foto).

Intrebat daca piata de asigurari este mai "sanatoasa" decat in urma cu patru ani, seful Leader Team apreciaza ca "da". "Este mai sanatoasa. Asa cum va spuneam, se dezvolta, apar lucruri noi, e o concurenta serioasa si chiar se fac proiecte cu spete extrem de interesante. Sunt si cativa pasi inapoi, vedeti situatia RCA, dar in general piata e mai stabila".

In opinia sa, cel mai important aspect este ca piata continua sa se diversifice, odata cu dezvoltarea. "Apar produse noi, jucatori noi. Am trecut de mult de nivelul RCA si CASCO si cred ca lucrurile se vor dezvolta in continuare. E o piata care se misca si asta e bine. Chiar daca 2016 a adus cateva schimbari care au fost potrivnice brokerilor, eu sper ca a fost doar o reactie de panica din cauza intregii dezbateri privind RCA-ul. Din punct de vedere politic, sunt rezervat. Avem un nou guvern, un nou parlament, e clar ca vor urma schimbari, sa speram ca vor fi bune", spune Razvan Rusu.

El arata ca strategia brokerului de asigurari Leader Team din ultimii ani a fost sa dezvolte produse care acopera cerintele unei piete in continua crestere. "De am promovat produse cum sunt asigurarile de evenimente, bid bondurile sau asigurari impotriva pierderilor de profit, pentru care astazi a ajuns sa fie o cerere de destul de mare cu cresteri constante de la an. Principiul dezvoltarii companiei este acela de a cauta nise si de a dezvolta produse noi impreuna cu cele mai mari companii de asigurari".

De exemplu, "piata asigurarilor de calatorie, cu greu poate fi considerata de nisa, poate doar in anumite cazuri cand vorbim de experiente unice. Pe de alta parte, asigurarea unor colectii de arte pentru expozitii, asigurarea evenimentului in sine, sunt lucruri mai putin comune. Da, piata a crescut, oamenii inteleg utilitatea asigurarilor si atunci si numarul unor astfel de polite este in crestere. Noi ne-am axat pe acest tip de produse pentru ca atunci cand am inceput cu greu gaseai pe cineva in Romania care sa incheie astfel de asigurari. Era clar ca va aparea o nevoie", spune Razvan Rusu.

Ce ar schimba imediat la piata asigurarilor...

"Diviziunea muncii. Asta lipseste la noi, toata lumea incearca sa faca de toate. Poate parea lipsit de importanta, dar de fapt, asta da tonul pentru tot. Pe pietele sanatoase de afara, fiecare are rolul sau. In linii foarte mari, desigur, asiguratorul se ocupa cu dezvoltarea produselor de asigurari si solutionarea prompta a daunelor, brokerul de interesul clientului si de relatia acestuia cu asiguratorul, autoritatea de supraveghere reglementeaza sistemul si il imbunatateste constant", arata seful Leader Team.

In opinia sa, "asta se traduce prin faptul ca fiecare jucator isi poate dezvolta competentele in fix pe domeniile care le vizeaza. La noi e un amalgam, asiguratorii si brokeri fac de multe ori acelasi lucru, ceea este redundant, si sistemul nu este creat in asa fel incat sa incurajeze aceasta diviziune. Sa nu credeti ca pe pietele dezvoltate nu s-ar fi intamplat fix la fel daca nu ar fi existat un set de norme si chiar de cutume".

Totusi, "industria asigurarilor este mult prea focalizata pe segmentul neprofitabil al asigurarilor auto, in detrimentul produselor de asigurare non-motor, inovatorare si profitabile. Cu toate acestea, odata cu cresterea nivelului de cunostinte al consumatorilor, creste si predilectia lor pentru produse mai sofisticate, flexibile si adaptate nevoilor lor. In 2017 estimam o crestere pe segmentul asigurarilor de locuinta in cazul personelor fizice si pe raspunderi si bunuri pe liniile de IMM si business corporate", conchide Razvan Rusu.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Interviuri »


Setari Cookie-uri