In urma cu patru ani Eugen Saulea, fondatorul BIP Grup, una dintre cele mai mari companii locale de trade marketing si vanzari, crea o noua afacere, agentia Pella Events, cu venituri de 3,2 milioane de euro in 2011 si in jur de 850 de angajati. Acum vinde 51% din actiunile celui de-al doilea business catre actionarul majoritar al Spar Group USA, acelasi investitor care ii cumpara in luna ianuarie jumatate din firma BIP Grup .
Pachetul total al tranzactiei include un cost pentru achizitionarea a 51% din partile sociale ale Pella, un capital de lucru substantial, investitii in platforma de comunicare, valoarea finala angajata depasind plafonul de 1 milion de euro.

Consultantii financiari care au lucrat cu Eugen Saulea in tranzactia Pella – Spar Group sunt cei de la BCI Consulting, coordonati de catre managing partner, Daniela Ostafe, iar pe linie juridica, casa de avocatura care l-a reprezentat a fost BPV Grigorescu Stefanica.

Negocierile au durat circa trei luni, timp in care s-au realizat auditari ale activitatii. „Cel mai greu moment din acest proces a fost cel legat de negocierea pachetului aferent tranzactiei – preluare parti sociale, capital de lucru Romania, capital de lucru extindere activitate”, spune Eugen Saulea.

Care sunt principalele sfaturi pe care antreprenorul le da unui proprietar de companie care urmeaza sa isi vanda firma? „General vorbind, cel mai important detaliu este legat de modul in care este simtita afacerea si modul in care este abordata. Eu, personal, am abordat totul din varianta optimistului si mi-am fixat asteptari si obiective fara a ma gandi daca am sa nu posibilitatea de a rula in acea directie. Mi-am fixat obiectivele si mi-am etapizat evolutia, gandindu-ma ca resursele vor fi gasite din mers si ca ceea ce mi-am setat ca obiective vor fi realizate pana la termenele setate”, explica Eugen Saulea, pentru wall-street.ro. Un alt sfat important este cel legat de analiza competitiei: trebuie sa-ti cunosti foarte bine adversarii si sa identifici ariile in care acestia nu oferteaza sau performeaza. De multe ori, adauga Saulea, acest punct implica a inova in permenenta, asta face diferenta intre cineva carecopiaza modele de business si cineva care dezvolta o oferta customizata pe nevoile partenerilor.

Intre cele doua tranzactii – vanzarea a 51% din agentia Pella si preluarea de catre Spar a jumatate din BIP Group - o diferenta majora a fost la nivelul modului de intelegere a afacerii de catre partenerul Spar. „Daca in cazul tranzactiei pe BIP, Spar are un model de business foarte apropiat de al nostru, pentru Pella diferentele sunt substantiale. Imediat dupa auditarea activitatii din punct de vedere financiar, au trebuit clarificate foarte multe detali ale modului de operare”.

Povestea antreprenorului Eugen Saulea

Acum 15 ani, tanarul Eugen Saulea, la acel moment in varsta de 20 de ani, iesea la cina la un restaurant care la acea vreme era unul dintre cele de "fite" din Bucuresti. Nu pare nimic deosebit, insa cina fusese castigata dupa ce depasise un target de vanzari la locul de munca. Acel moment l-a facut sa isi doreasca sa fie un foarte bun om de vanzari, dar, intre timp a devenit antreprenor si acum vinde pe milioane de euro propriile businessuri.

La sfarsitul primului an de facultate s-a angajat part-time ca operator de calculator la o companie de asigurari, iar in jumatatea de an in care a lucrat aici si-a dat seama ca i-ar placea sa fie agent de vanzari, sa faca parte dintr-un grup precum al acestora si, de ce nu, sa aiba si o masina precum a agentilor pe care ii admira.

“Am vrut foarte mult sa fiu ca ei si am aplicat pentru un post intr-o companie din domeniul bauturilor si am fost angajat. Atunci a inceput competitia si mereu am vrut sa fiu printre primii in vanzari. Aveam provocari zilnice, saptamanale, lunare, iar prima mare satisfactie a fost cand am castigat o masa la un restaurant”, afirma Eugen Saulea, fondatorul a trei companii cu afaceri de circa 6,9 milioane de euro anul trecut.

Citeste mai departe povestea antreprenorului Eugen Saulea prezentata in cadrul emisiunii Start-Up Wall-Street.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Legal Business »



Setari Cookie-uri