In primul articol al acestei serii aduceam in discutie subiectul marketing-ului de nisa, felul in care este masurat indicatorul ROI si noile reguli de evaluare a serviciilor specifice pietei de servicii avocatiale. Cu siguranta, voi reveni la acest subiect atat de mult abordat in fel si chip prin presa mai mult sau mai putin de specialitate.
Tot legat de articolul anterior, cred ca este cazul sa las deoparte indemnurile spre deschidere asupra unor aspecte ce tin de bucataria interna a unei organizatii ce ofera servicii avocatiale. Cel putin deocamdata.

Ceea ce este chiar indicat sa aduc in discutie de data aceasta e mai putin specializat si extrem de important in bunul mers al unui business de profil: functia de marketing si comunicare intr-o societate de avocatura.

Este absolut necesar sa definim ceea ce inseamna aceasta activitate, care este de foarte multe ori practicata laolalta de consultanti specializati si de avocati parteneri. Experienta imi spune ca este firesc si benefic ca lucrurile sa se intample astfel.

Fara a face parte din „core business”, adica din activitatea de baza a organizatiei, functia de marketing si comunicare isi gaseste locul in zona de „suport” a unei societati de avocatura. Mai exact, acolo unde se intampla lucrurile ce tin de buna desfasurare a activitatii societatii, prin sustinerea celor care o practica, alaturi de departamentele de resurse umane, IT, administrativ si financiar-contabilitate.

Functia de legal marketing si comunicare detine un loc aparte in organigrama, fie ea si numai imaginara. Acesta ii este conferit prin intersectarea cu functia de management din societate. Asadar, este de suport, dar unul la nivel de management, datorat efectelor benefice pe care le poate avea atunci cand ii este acordata importanta care i se cuvine.

Rolul - cheie al functiei de legal marketing si comunicare vine ca rezultat direct al legaturii pe care aceasta il tine intre piata si clientii interni. Aceasta presupune evaluarea constanta a nevoilor si asteptarilor clientilor externi si lucrul (implicit negocierea) cu partenerii cu scopul de a ajuta societatea de avocatura sa se orienteze si sa raspunda ca atare, sa se adapteze mediului si sa evolueze. Revin iarasi la ideea articolului meu anterior: prin legal marketing, societatile de avocatura sunt la curent cu detaliile ce tin de piata, intr-un mediu asa cum este cel actual, al noii economii.

Teza mea este probabil deja evidenta: legal marketing-ul si comunicarea sunt solutiile de adaptare pe care societatile de avocatura le pot adopta pentru a se mentine in echilibru in noua economie si pentru a se evidentia in mediul din ce in ce mai competitiv in care isi desfasoara activitatea.

Ioana Prandurel este consultant de marketing si comunicare. Are o experienta profesionala de noua ani, iar in ultimii trei ani s-a dedicat nisei reprezentate de piata serviciilor juridice. In exclusivitate pentru wall-street.ro, va semna articole ce vor fi publicate bilunar in sectiunea Legal Business.


Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Legal Business »



Setari Cookie-uri