Societatile de avocatura se concentreaza pe comunicare. Cateva chestiuni esentiale pentru eficacitatea acesteia.
Dupa cum am observat prin presa si nu numai, societatile de avocatura se axeaza din ce in ce mai mult pe comunicare. Bineinteles, sunt de parere ca pentru o astfel de activitate este nevoie de o strategie, o directie clara care sa fie urmata prin fiecare mesaj transmis. Chiar daca multi cei din aceasta piata stiu ca asa este cel mai indicat, de multe ori lucrurile se intampla altfel in realitate.

Totusi, si fara strategie, comunicarea (cu presa, cu clientii, cu alte grupuri tinta) se intampla. Cateva reguli de baza pot fi urmate si in acest caz. Macar pana cand ne dam seama ca avem nevoie de un drum (sau macar o carare) inainte de a ne misca intr-o directie.

Pentru cei care, cat de cat, vor sa obtina efecte de pe urma mesajelor pe care le transmit, propunerea mea este sa ia in considerare ca lucrurile devin simple de indata ce au definit cui se adreseaza si care este scopul pentru care comunica. Fara astfel de indicii, transmiterea de mesaje devine anevoioasa si ineficienta.

Un exemplu, pe scurt: transmitem un acelasi mesaj catre toata lumea, inclusiv contactele din presa pe care le avem, catre clienti fosti si actuali, catre client potentiali si catre ceilalti colegi de breasla. Rezultatul este indoielnic, de vreme ce nu am adaptat in niciun fel ceea ce am transmis catre cei care au primit comunicarea.

Legat tot de comunicare, cred cu tarie ca este esential sa ne gandim de cel putin doua ori inainte de a alege un subiect pentru un comunicat de presa. Sunt situatii in care oricum am incerca sa abordam informatia, din orice unghi am privi-o, ea tot nu este de interes pentru cei carora ne adresam. Da, de data aceasta ma refer la toti cei la care am putea trimite astfel de informatii. Pur si simplu, comunicare cu forta si cu orice pret nu se poate. Daca un subiect pare important pentru noi, el nu este, in mod evident, relevant si pentru cei care citesc sau aud cate ceva despre el.

Concluzia la care vreau sa ajung, la final de articol, este un truism: comunicarea si legal marketingul sunt cel mai bine facute de cei care sunt specializati in aceste domenii. Inchei parafrazand titlul unui articol publicat recent de Madalin-Irinel Niculeasa - Lasati legal marketingul si comunicarea in grija celor specializati in aceste domenii!

Ioana Prandurel este consultant de marketing si comunicare. Are o experienta profesionala de noua ani, iar in ultimii trei ani s-a dedicat nisei reprezentate de piata serviciilor juridice. In exclusivitate pentru wall-street.ro, va semna articole ce vor fi publicate bilunar in sectiunea Legal Business.







Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Legal Business »



Setari Cookie-uri