Cea mai noua modificare a Codului Fiscal a venit prin ordonanta de Guvern la sfarsitul lunii august si introduce exigibilitatea TVA la incasarea totala sau partiala a facturilor emise de firme cu o cifra de afaceri care nu depaseste 500.000 euro. Cu ce dificultati se vor confrunta firmele odata cu implementarea sistemului?
Pentru facturile care nu au fost incasate in termen de 90 de zile calendaristice, ordonanta prevede ca TVA intervine in cea de-a 90-a zi de la data emiterii facturii.

„Acest nou sistem poate insemna atat o oportunitate prin efectul pozitiv asupra numerarului companiilor furnizoare sau prestatoare, dar poate determina in acelasi timp o intarziere in exercitarea dreptului de deducere a TVA pentru companiile care achizitioneaza bunuri si servicii. In acest scurt timp ramas pana la introducerea sistemului la 1 ianuarie 2013, agentii economici trebuie in primul rand sa inteleaga sistemul si sa determine daca le este aplicabil, nu numai din perspectiva vanzarilor, dar si a achizitiilor de la furnizorii care il aplica", a explicat Ioana Iorgulescu, Senior Manager in cadrul departamentului de Asistenta fiscala si juridica al Ernst & Young Romania.

Ea precizeaza ca implicatiile pentru companiile care vor fi obligate sa adere la acest sistem sunt insa mai extinse si trebuie adresate cu o atentie deosebita. Procedurile interne de facturare si raportare trebuie revizuite pentru a raspunde noilor cerinte de monitorizare. Mai mult decat atat, sistemele IT vor necesita recalibrari care implica eforturi si costuri ce nu au fost probabil planificate pentru perioada urmatoare.

"Companiile cu care lucram in Romania fac eforturi pentru a intelege implementarea noului sistem, insa ne-au impartasit mai multe neclaritati care trebuie analizate”, a adaugat Iorgulescu.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Legal Business »



Setari Cookie-uri