„Acest nou sistem poate insemna atat o oportunitate prin efectul pozitiv asupra numerarului companiilor furnizoare sau prestatoare, dar poate determina in acelasi timp o intarziere in exercitarea dreptului de deducere a TVA pentru companiile care achizitioneaza bunuri si servicii. In acest scurt timp ramas pana la introducerea sistemului la 1 ianuarie 2013, agentii economici trebuie in primul rand sa inteleaga sistemul si sa determine daca le este aplicabil, nu numai din perspectiva vanzarilor, dar si a achizitiilor de la furnizorii care il aplica", a explicat Ioana Iorgulescu, Senior Manager in cadrul departamentului de Asistenta fiscala si juridica al Ernst & Young Romania.
Ea precizeaza ca implicatiile pentru companiile care vor fi obligate sa adere la acest sistem sunt insa mai extinse si trebuie adresate cu o atentie deosebita. Procedurile interne de facturare si raportare trebuie revizuite pentru a raspunde noilor cerinte de monitorizare. Mai mult decat atat, sistemele IT vor necesita recalibrari care implica eforturi si costuri ce nu au fost probabil planificate pentru perioada urmatoare.
"Companiile cu care lucram in Romania fac eforturi pentru a intelege implementarea noului sistem, insa ne-au impartasit mai multe neclaritati care trebuie analizate”, a adaugat Iorgulescu.
Citeste si:
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: