"Intentia de a nu plati taxe este acolo unde acestea sunt impovaratoare si avem atatea segmente si sectoare in economie care sunt presate si unde evaziunea fiscala este mare. De ce? Pentru ca, un sistem fiscal impovarator genereaza idei, solutii si chiar evaziunea fiscala", a declarat Dumitru Dragomir (foto), CFO, Profi.
"Statul trebuie sa ridice povara fiscala de pe umerii antreprenorului care plateste impozite. Povara fiscala, inechitatea si netransparenta fiscala. Daca vorbim de un antreprenor mare cred ca vorbim foarte putin despre intentia de a nu plati taxe, ci vorbim poate in anumite situatii de anumite greseli sau erori", a preciza managerul Profi.

Declaratiile au fost realizate la evenimentul "Fiscal 2013", organizat de wall-street.ro, in parteneriat cu Niculeasa Law Office, Mazars si KPMG.

El a adaugat ca intentia de a nu plati taxe este acolo unde acestea sunt impovaratoare. "Exista atatea segmente si sectoare din economie care sunt presate si unde evaziunea fiscala este mare. De ce? Pentru ca un sistem fiscal impovarator genereaza idei, solutii si chiar evaziunea. Atunci avem nevoie de un sistem fiscal asezat bine si atractiv, pentru ca suntem intr-o perioada de criza si trebuie sa iesim din aceasta situatie. Un sistem mai impovarator in urma acestor schimbari fiscale nu face decat sa nu rezolve ceea ce avem de rezolvat si anume relansarea economica. Mai degraba conduce si mai mult la afundarea economiei".

In acest context, Dumitru Dragomir a a spus ca marii retaileri se confrunta adeseori cu situatia concurentei neloiale. "Concurenta neloiala apare din faptul ca sunt foarte multi jucatori mici care judeca altfel perspectiva comertului pe care-l fac si atunci apare neloialitatea din punct de vedere fiscal. Eu daca imi platesc impozitele corect, jucatorul mic de foarte multe ori nu si le plateste. Este deseori presat din cauza impozitelor mari sa gaseasca solutii nelegale".

Profi, al doilea mare retailer de pe piata romaneasca, detinut de catre fondul de investitii Enterprise Investors, a depasit anul trecut pragul de un miliarde de lei, din punct de vedere al evolutiei vanzarilor de la 934 milioane lei in 2011, si estimeaza pentru acest an un avans de 20% raportat la 2012.

"Obiectivele Profi pentru urmatorii trei ani vizeaza un numar de aproximativ 300 magazine pe termen mediu, dublarea cifrei de afaceri, cresterea competentelor profesionale ale angajatilor si imbunatatirea perceptiei in piata", a declarat Dumitru Dragomir (foto), CFO, Profi, la evenimentul "Fiscal 2013", organizat de wall-street.ro, in parteneriat cu Niculeasa Law Office, Mazars si KPMG.

El a adaugat ca pentru acest an, Profi urmareste o crestere a afacerilor cu 20%, raportat la anul trecut, in conditiile in care isi va extinde si reteaua de magazine cu 45 de unitati. Investitia necesara destinata deschiderii unui magazin ajunge si la cateva sute de mii de euro. In prezent, Profi opereaza un numar de 162 de magazine, dispuse in 87 de localitati.

Dragomir a mentionat, de asemenea, ca retailerul Profi are in vedere ca prin noul format de magazine de dimensiuni mici, denumite CITY, sa se extinda in special zonelor rurale cu mai putini locuitori, avand un targe de cel mult 20 de magazine in acest an, dar va cauta in continuare si alte oportunitati de achizitii pe piata romaneasca.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Marius Alexandru Stanciu
Absolvent al Facultatii de Economie din cadrul Academiei de Studii Economice din Bucuresti si al unui program de Master, cu specializarea Economie Europeana, sustinut in aceeasi institutie, Marius Alexandru Stanciu dispune de o experienta jurnalistica de peste 12 ani, dobandita in cadrul redactiei Wall-Street.ro si acopera din punct de vedere editorial evenimente si interviuri din piata imobiliara, piata asigurarilor si pensii private.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Legal Business »



Setari Cookie-uri