Sindicatul Pro Lex sustine ca reorganizarea ANAF blocheaza distribuirea si comercializarea produselor accizabile din mai multe judete, pentru ca preluarea atributiilor si a personalului autoritatii vamale de catre Directiile Generale Regionale ale Finantelor Publice a fost realizata doar declarativ.

Reprezentantii Sindicatului Politistilor si Vamesilor Pro Lex au aratat marti, intr-un comunicat de presa, ca in urma reorganizarii, in judetele Constanta, Tulcea, Galati, Braila si Mehedinti, ANAF a omis sa infiinteze compartimente de autorizari si sa preia inspectorii de specialitate din cadrul fostelor structuri ale autoritatii vamale, astfel ca operatorii economici care isi au sediul in aceste judete si doresc sa distribuie si sa comercializeze bauturi alcoolice, tutun prelucrat, precum si produse energetice vor constata ca nu mai are cine sa le elibereze autorizatie.

"Nici preluarea si selectionarea personalului vamal de catre Directiile Generale Regionale a Finantelor Publice, nu se face in deplina legalitate. Sindicatul Pro Lex a identificat mai multe nereguli, precum eliminarea criteriilor de selectie prevazute de art. 100 alin. 2 din Legea nr. 188/1999, discriminare in stabilirea conditiilor specifice de ocupare a postului si emiterea dispozitiilor de eliberare din functie de catre persoane fara competenta", au precizat reprezentantii Sindicatului Pro Lex.

In 5 august, ANAF a anuntat ca unii functionari publici vor primi preavize, ca parte a procesului de reorganizare a institutiei, si vor putea opta pentru ocuparea unor locuri de munca vacante, selectia urmand sa fie facuta prin concurs daca cel putin doua persoane aleg acelasi post, scrie Mediafax.

"In cadrul procesului de reorganizare, numarul de posturi la nivelul institutiei ramane acelasi, structura organizatorica devenind mai flexibila, functie de amploarea activitatii desfasurate pe regiunile stabilite. Astfel, o parte dintre functionarii publici vor primi preavize si vor avea posibilitatea sa opteze, in cadrul numarului total de posturi invocat, in functie de pregatirea fiecaruia, pentru ocuparea unuia dintre posturile alocate activitatilor deficitare (Directia Generala Antifrauda Fiscala, Directia Generala pentru Administrarea Marilor Contribuabili, inspectie fiscala, IT, juridic, executare silita, etc)", arata ANAF, intr-un comunicat de presa.

Institutia nu preciza cati functionari vor primi preavize.

Potrivit ANAF, in termen de sapte zile lista posturilor vacante va fi definitivata si publicata la sediile unitatilor fiscale teritoriale ale ANAF si postata pe site-ul institutiei.

"In cazurile in care pentru acelasi post opteaza doi sau mai multi functionari publici, se va organiza concurs pentru ocuparea functiei de executie sau de conducere", preciza ANAF.

Guvernul a avizat, la sfarsitul lunii iunie, infiintarea Directiei Antifrauda, care va functiona inclusiv sub supravegherea Parchetului de cercetare penala, prin preluarea activitatii Autoritatii Nationale a Vamilor si Garzii Financiare.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Legal Business »



Setari Cookie-uri