ARSIT a dat din nou teste functionarilor publici de la Fisc. Rezultatele sunt dezastruoase: doar 6% dintre administratiile fiscale au raspuns corect la intrebarea pusa de asociatie, care a tras concluzia ca serviciile de specialitate oferite contribuabililor sunt in scadere.

Asociatia pentru Reformarea Sistemului de Impozite si Taxe (ARSIT) a verificat in perioada iunie-august 2013 modul in care Fiscul din Romania reuseste sa vina in ajutorul contribuabililor cu informatiile necesare, aceasta fiind cea de-a treia editie a proiectului “Fiscul util si politicos”.

Astfel, 216 administratii fiscale din toata tara au fost testate privind cunosterea unei prevederi relativ recente: OG 8/2013.

Dintre cei 216 functionari publici, niciunul nu avea cunostinta despre faptul ca norma excede legea si nu a putut oferi un raspuns 100% corect.

Intrebarea adresata functionarilor publici a fost urmatoarea:

Citeste si:
Persoanele persecutate din motive etnice, scutite de anumite impozite
Camera Deputatilor a adoptat...

“Sunt o microintreprindere inregistrata la Registrul Comertului ca platitor de impozit pe venit. Derulez activitati de arhitectura, dar probabil voi face si consultanta. CAND si CARE E PROCEDURA prin care devin platitor de impozit pe profit ? Am inteles ca este posibil sa se intample asta chiar de la prima facturare a serviciilor de consultanta. »
Cele doua raspunsuri puteau fi:

a) Treceti la impozit pe profit incepand cu anul urmator celui in care ati inregistrat primul venit din consultanta (conform prevederilor din Codul Fiscal, Titlul VI1, 1122, alin (5))

b) Treceti la impozit pe profit chiar din trimestrul in care inregistrati primul venit din consultanta (conform prevederilor din Normele Metodologice de Aplicare a Codului Fiscal, Titlul VI1, pct 7)"

REZULTATE:

Citeste si:
ANAF: Cei care isi platesc impozitele la timp ar putea fi recompensati
Romanii care isi platesc...

Dintre cele 216 de administratii studiate:
a) 67 au dat raspunsuri eronate;
b) 109 nu au oferit raspuns;
c) 28 au dat raspunsul: “Cititi legea”;
d) 12 au dat raspunsul unul din cele doua raspunsuri posibil corecte, mentionate mai sus.

ARSIT precizeaza ca, din cele 12 de administratii care au dat raspunsul corect, cele mai profesioniste si amabile echipe au fost in Sectorul 1 Bucuresti, Bistrita-Nasaud (jud. Bistrita), Gaesti (jud. Dambovita), Focsani (jud. Vrancea), Beresti (jud. Galati).

Totusi, concluziile asociatiei sunt ingrijoratoare. "Functionarii publici sunt supra-incarcati si nu sunt specializati pe un anumit domeniu de asistenta – motiv pentru care de multe ori nu sunt in masura sa ofere raspunsuri corecte si utile contribuabililor Desi la nivelul ANAF exista o procedura privind acordarea de asistenta telefonica, functionarii nu raspund spunand numele institutiei unde s-a sunat si nici numele lor", se arata in comunicatul ARSIT.

Citeste si:
ANAF: Progres in colectarea veniturilor in PIB la 8 luni
Calugareanu, ANAF: Ponderea...


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Legal Business »



Citeste si