Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorului (ANPC) a retras de pe piata, in urma mai multor controale care s-au desfasurat pe durata a doua zile, aproape 200.000 de litri de apa minerala, in conditiile in care aceasta nu era etichetata corespunzator, transmite Mediafax.

Presedintele ANPC, Marius Dunca, a anuntat ca, joi si vineri, au fost verificati 265 de operatori economici, constatandu-se abateri la 138 dintre acestia, pentru care au fost date 96 de sanctiuni in cuantum de 268.500 de lei. Dunca a explicat ca, pe rafturile magazinelor, au fost identificate trei categorii de apa cu neregurli.

Acesta a anuntat ca, prima categorie, a reprezentat-o o apa minerala "minune", care anunta pe eticheta ca "este de sapte ori mai buna" decat restul produselor similare. In acest sens, producatorul sustine pe eticheta ca apa respectiva "hidrateaza mult mai bine, creste imunitatea, este un puternic antioxidant, scade colesterolul, reduce procesul de imbatranire, esre vrecomandata in curele de slabire si este ideala pentru gatit", fara ca in spatele vreuneia dintre aceste calitati sa existe si un buletin de analiza care sa dovedeasca acest lucru.

Intr-o alta situatie, spune Dunca, au fost gasite trei denumiri diferite la ape provenite din acelasi izvor. "Legea spune ca este interzisa comercializarea sub mai multe denumiri comerciale a apei minerale din aceeasi sursa", a explicat Marius Dunca. Presedintele ANPC a anuntat ca, din aceasta categorie de apa, au fost retrasi de la vanzare 74.928 de litri.

Cea de-a treia categorie de produs retras de la vanzare a fost apa minerala care provine din izvoare neinregistrate la Agentia Nationala a Apelor Naturale. Marius Dunca a mai spus ca au fost trimise la analize mostre de apa iar analizele nu au fost inca finalizate, insa nu exista suspiciuni cu privire la faptul ca aceasta era periculoasa pentru consumul uman.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Legal Business »



Setari Cookie-uri