ANAF va modifica reglementarile procedurale astfel incat, in anumite cazuri, controalele si procesele verbale incheiate de inspectorii de la Directia Generala Antifrauda Fiscala (DGAF) sa fie temei pentru emiterea deciziei de impunere catre firme, fara a mai fi necesara trimiterea inspectiei fiscale.

"O sa vedeti ca o sa mergem pe un anumit segment al controalelor, unde procesul verbal, va trebui sa modificam procedura, evident, unde procesul verbal al structurii de antifrauda, in exercitarea controlului operativ, va fi temei pentru incheierea unui raport de inspectie fiscala si emiterea deciziei de impunere (...) Antifrauda, ca structura de control operativ, ca nu e inspectie fiscala, este impropriu ce am zis RIF (raport de inspectie fiscala - n.r.), o sa il denumim altfel, va putea fi temei al emiterii deciziei de impunere pe anumite segmmente de activitate, pentru ca nu are rost sa mai plimbam si inspectia pana acolo, daca sunt lucruri constatate cert. Vom modifica cadrul de reglementare procedurala", a declarat pentru Mediafax presedintele ANAF, Gelu Stefan Diaconu.

El a aratat ca intreaga activitate a Directiei Antifrauda se deruleaza pe actiuni planificate anterior, avand criterii certe de selectare, si nimeni nu se deplaseaza in control la o firma fara ca aceasta actiune sa fi fost planificata anterior la nivel de cod unic de inregistrate a fiecarei firme, intrucat inspectorii ar risca sa fie eliberati din functie. "Ca sa nu mai circule in spatiul public tot soiul de vorbe ca aia vin cu controalele la comanda. 70, 80 % din aceste controale sunt bazate si pe informatii care vin si de la alte structuri", a adaugat Diaconu.

Potrivit sefului Fiscului, Directia Generala Antifrauda a calculat in acest an obligatii ale firmelor care trec de 300 de milioane de euro, cu certitudinea incasarilor de minimum 80% intrucat sunt masuri asiguratorii instituite. "De ce va spun asta? Pentru ca in perceptia publica s-a incetatenit ca au venit astia si controleaza, rup toti chioscarii, toti buticarii, in loc sa-si vada de marele retele. Va asigur ca pana la sfarsitul anului in programul de activitate antifrauda ponderea controalelor micilor afaceri atinge maximum 20%", a completat Diaconu.

El a explicat ca numai in luna iulie au fost stabilite si atrase la bugetul de stat 56,5 milioane de lei pe fiecare regionala atat din confiscari, cat si din masuri asiguratorii pe cazuistica penala. "Daca anul trecut Garda Financiara a functionat, din iulie a inceput sa nu mai functioneze, ca aflase de reorganizare. Daca vom compara semestrul intai de anul asta cu semestrul intai de anul trecut, am controlat cu 58% mai putini agenti economici, iar constatarile, care inseamna veniturile suplimentare din sume confiscate, din amenzi, din masuri asiguratorii instituite pe cazuista penala, vorbim de venituri suplimentare certe, palpabile, nu pe fantome, cum stabileau tovarasii din Garda, sunt de zece ori mai mari", a adaugat Diaconu.

Pe de alta parte, seful ANAF a aratat ca prin restructurarea institutiei s-a creat un mecanism care incepe sa lucreze de la sine, precizand ca si daca si-ar propune nu ar putea sa opreasca verificarea unei firme. "Toata lumea a privit asa ... in dulcea traditie romaneasca, ca domn'e, asta n-o sa faca antifrauda, vrajeala politica, cum am fost invatati. Credeti-ma ca daca imi spuneti mie acum sa interviden pe un control in derulare, mi-e imposibil. As fi pus la Codruta Kovesi (procurorul sef al DNA - n.r.) pe masa imediat ca am intervenit, chiar n-am cum", a mai spus Diaconu. Directia Generala Antifrauda Fiscala a fost infiintata anul trecut, odata cu desfiintarea Garzii Financiare, noua structura avand ca scop declarat destructurarea lanturilor tranzactionale constituite pentru prejudicierea bugetului statului, stabilirea implicatiilor fiscale ale acestor operatiuni si asigurarea recuperarii prejudiciilor cauzate.

DGAF a devenit operationala in luna decembrie 2013, avand 891 de angajati, dintre care 172 inspectori antifrauda au fost detasati la Parchetul General.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Legal Business »



Setari Cookie-uri