Inspectorii Directiei Generale Antifrauda Fiscala din cadrul ANAF vor desfasura, incepand din 15 martie, actiuni de control tematic privind respectarea de catre operatorii economici a obligatiei de dotare cu aparate de marcat cu jurnal electronic, actiunea de verificare fiind determinata de faptul ca cererea de achizitionare de aparate de marcat cu jurnal electronic a inregistrat un declin accentuat in perioada decembrie-februarie, iar vanzarile s-au diminuat drastic, informeaza AAF printr-un comunicat remis, sambata, Agerpres.

"In luna februarie comparativ cu luna ianuarie, ritmul de atribuire a seriilor fiscale a scazut cu cca 30%, iar cel de instalare a aparatelor de marcat cu jurnal electronic a scazut cu cca 11%. La nivelul majoritatii distribuitorilor autorizati si a unitatilor acreditate pentru comercializare exista stocuri de aparate de marcat noi si nu mai sunt semnalate dificultati legate de lipsa capacitatii de instalare a unitatilor de service. Mai mult decat atat, solicitarile de instalare si punere in functiune a noilor aparate de marcat, au scazut chiar si in cazul aparatelor achizitionate deja, sau pentru care au fost achitate avansuri (sunt semnalate numeroase situatii in care aparatele sunt lasate de utilizatori in custodie in depozitele distribuitorilor)", se mentioneaza in comunicat.

Reprezentantii ANAF precizeaza ca ICI Bucuresti a emis avize tehnice favorabile, iar MFP a emis autorizatii de distributie, pentru toate tipurile de aparate de marcat, inclusiv pentru cele destinate activitatilor economice in care sunt utilizate modele dedicate, respectiv taximetrie, mari retaileri, schimb valutar, comert cu carburanti ( 87 modele existente pe piata).

"Termenele de intrare in legalitate pe care le vor stabili inspectorii ANAF, potrivit legii preventiei, vor fi scurte avand in vedere faptul ca pe piata exista toate modelele de aparate de marcat necesare utilizatorilor iar in ceea ce priveste capacitatea de eliberare a seriilor fiscale de catre ANAF si instalarea de catre unitatile de service nu au mai fost semnalate dificultati sau intarzieri. De asemenea, in termen de 10 zile de la expirarea termenului de intrare in legalitate se va relua controlul si se vor aplica amenzile prevazute de lege", se mai spune in comunicat.

Sursa foto: Shutterstock/Dean Drobot

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Legal Business »



Setari Cookie-uri