O bună colaborare cu furnizorii poate influența direct buna desfășurare a întregii activități, prin asigurarea unei predictibilități în ceea ce privește primirea comenzilor și a unor costuri reduse. Conform site-ului inc.com, cele mai comune obstacole în stabilirea unui parteneriat productiv cu furnizorii sunt neîncrederea față de furnizori, comunicarea deficitară și imposibilitatea acestora de a ține pasul cu dezvoltarea afacerii. Trecând peste aceste obstacole, parteneriatul cu furnizorii poate reprezenta o armă concurențială secretă pentru o companie și un real avantaj competitiv pe piață.

Descoperă câteva recomandări menite să faciliteze buna colaborare cu furnizorii.

1. Asigură-te că furnizorul poate să te susțină pe măsură ce afacerea va crește

Atunci când conduci o afacere cu potențial, este necesar să te asiguri și că ai capacitățile financiare pentru a o dezvolta în raport cu cererea crescândă.
Odată ce ai identificat ideile care pot duce la dezvoltarea afacerii tale, îți mai rămâne doar să găsești un suport financiar sigur care să se potrivească nevoilor tale. Cu siguranță îți dorești să atingi obiectivele într-un timp cât mai scurt, astfel că poți aplica pentru un împrumut 100% online, cu doar 2 documente necesare și fără garanții materiale necesare pe firma ta. O astfel de soluție sigură și rapidă de finanțare este un credit pentru persoane juridice de la Filbo.

Accesând un astfel de împrumut, beneficiezi de un consilier care să te ajute pe tot parcursul acordării împrumutului, astfel că tu vei avea timp să te ocupi în continuare de dezvoltarea afacerii, fără să îți faci griji cu privire la desfășurarea acestui proces.

Totodată, pentru un parteneriat eficient, pe termen lung, este necesar să ai certitudinea că furnizorul are capacitatea de a livra o cantitate mai mare de marfă, atunci când afacerea ta va crește, și că te poate susține în demersul tău de a-ți extinde plaja de clienți.

2. Cunoaște-ți obiectivul principal

Un antreprenor care are o discuție cu un potențial furnizor trebuie să aibă setate, încă de la început, o serie de așteptări și obiective, către care să poată direcționa întreaga discuție. Aceste așteptări se pot referi la un volum fix de marfă ce trebuie livrat până la o anumită dată sau un cost maxim acceptat. Indiferent de așteptări, antreprenorul trebuie să înceapă colaborarea pe baza unor date de referință, cu ajutorul cărora poate continua negocierea și poate stabili bazele unei colaborări pe termen lung.

Astfel, setarea în prealabil a unui plan susținut de o strategie bine pusă la punct nu numai că te va ajuta să îți susții punctul de vedere și îndeplinirea obiectivelor, dar te va poziționa și în fața colaboratorilor ca un antreprenor bine pregătit și serios.

Un exemplu de obiectiv principal reprezintă creșterea cifrei de afaceri cu 35% în termen de un an, iar ca și obiective secundare care să contribuie la atingerea obiectivului principal pot fi dezvoltarea portofoliului de produse, extinderea pe mai multe piețe sau atragerea de noi clienți cu ajutorul unei strategii de marketing îmbunătățite.

3. Fii transparent

O comunicare sinceră și transparentă este unul dintre factorii care stau la baza unui parteneriat productiv dintre tine și colaboratorii tăi. Stabilirea căii preferate de comunicare și expunerea cât mai concretă a criteriilor care trebuie îndeplinite, atât verbal, cât și în scris, asigură o colaborare de succes pe termen lung cu furnizorii. În același timp, nu uita de feedback-ul oferit în timp util, astfel încât să te poți aștepta la aceeași rată de răspuns pe care o oferi.

4. Înțelege provocările cu care se confruntă furnizorul

Pentru o colaborare lipsită de evenimente neprevăzute precum întârzieri de livrare sau nerespectarea clauzelor contractuale din diverse motive, este important să afli limitările pe care furnizorul le are în ceea ce privește livrarea. Acest lucru este important fie că vorbim despre disponibilitatea stocurilor, fie că ne referim la aspecte legate de logistică sau orice alt element care ar putea să prezinte un inconvenient pentru tine la un moment dat.

Cunoscând limitările furnizorului vei putea să conturezi parcursul colaborării dintre tine și acesta în linii mult mai realiste și să-ți setezi corect așteptările în privința viitorului parteneriat.

5. Fă concesii

Un parteneriat de succes presupune, uneori, compromisuri, așa că, pentru a te asigura că vei porni la drum cu un partener pe care poți conta, poate fi necesar să accepți anumiți termeni care, la o primă vedere, nu par atât de favorabili. De exemplu, poți accepta un cost mai mare decât cel al competiției, însă cu beneficiul de a avea un control mai bun asupra cantității și al termenelor de livrare a mărfii.

O altă opțiune ar fi plata unui cost redus, însă cu riscul unor posibile întârzieri la livrare. Pe parcursul activității tale te poți întâlni cu ambele scenarii. Ține de tine să le analizezi, astfel încât să stabilești dacă sunt convenabile pentru businessul tău.

Un antreprenor care conduce o afacere cu potențial are nevoie de colaboratori care să-l susțină în toate procesele necesare. Astfel, un lucru util pe care ar trebui să-l cunoască este gestionarea unui parteneriat productiv, pe termen lung, cu furnizorii săi. Profită de recomandările pe care le-am prezentat în acest articol și asigură-ți o colaborare eficientă cu aceștia din urmă.

Sursa foto: Freepik.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Legal Business »



Setari Cookie-uri