Business-urile de organizari de evenimente din K Group, din care face parte si Bon Mariage, compania care a organizat nunta Elenei Basescu, inregistreaza anual venituri de circa 1 milion de euro. Alin Caraman (foto), seful companiei, a explicat pentru wall-street.ro cum a rezistat Bon Mariage pe o piata care a scazut cu peste 60% in ultimii 4 ani.
Anul trecut, partea de organizari de evenimente din K Group, inclusiv Bon Mariage, a inregistrat venituri de circa 1 milion de euro, business-ul ramanand constant. Pentru anul acesta, Caraman spune ca veniturile se vor situa tot in jurul acestui nivel, insa a explicat ca situatia ar fi stat cu totul altfel daca in aceasta perioada s-ar fi focusat doar pe nunti.

“Ne-am diversificat aria de activitate, acum organizam si mai multe evenimente corporate sau alte tipuri de evenimente. Daca ramaneam focusati doar pe nunti probabil bilantul ar fi aratat cu totul altfel. Doar ca un exemplu, anul acesta pe nunti am avut 140% din evenimentele de anul trecut, insa cifra de afaceri pe acest segment a fost cu 30% mai mica”, a declarat Caraman.

Omul de afaceri estimeaza ca piata nuntilor din Romania a scazut din 2008 pana in prezent cu peste 60% ca urmare a incercarilor mirilor de a amana sau chiar contramanda evenimentul, a faptului ca incearca sa scada costurile fixe, cum ar fi cele pentru decoratiuni, aranjamente sau locatie, dar si a numarul mai mic de participanti la astfel de evenimente.

“Clientii vin la noi ca la un dealer de Mercedes. Daca inainte de criza doreau x masina cu o gama larga de optiuni, acum aleg echiparea de baza. Mai mult, mai vor sa scoata si bancheta din spate sau oglinzile laterale, doar ca sa scada si mai mult costurile”, spune Caraman.
Intr-o piata care a scazut mai mult de jumatate, multi dintre jucatorii de odinioara au disparut de pe piata sau s-au orientat spre alte domenii.

“Am ramas constanti ca business de evenimente pentru ca am dezvoltat afacerea. Am luat in custodie palatul Ghika (inchiriat pe 30 de ani, in urma cu 4 ani-n.r.) si ne ocupam si de evenimente la Palatul Snagov. In plus am mers mult mai mult si catre corporate printr-o alta firma", a spus Alin Caraman..

“Multi au incercat sa treaca oceanul doar tinandu-si respiratia sub apa, dar trebuie sa si innoti ca sa rezisti, altfel la un moment dat te vei sufoca”, a mentionat Caraman.

Avand in custodie Palatul Ghika, o locatie atractiva, compania a reusit sa intre in contact cu potentiali client si pentru alte tipuri de evenimente, din alte locatii.

Ca business, Palatul nu este nici pe departe un business profitabil, in sine, veniturile obtinute din evenimente sau filmari acoperind costurile de intretinere. “Pentru noi daca suntem pe zero este bine, strict pe Palat”, a mentionat Caraman.

Nuntile organizate de companie in Palatul Ghika necesita un buget de circa 100 de euro de persoana (cu tot inclus) si pot fi realizate pentru un numar cuprins intre 50 si 300 de invitati.

Fiind una dintre cele mai importante companii din zona de nunti, Bon Mariage este o companie care a organizat mai multe nunti pentru persoane publice, cea mai recenta, fiind nunta Elenei Basescu.

Cum avantajeaza sau dezavantajeaza compania asocierea cu o persoana publica?

“Asocierea cu nunta unei persoane publice poate sa iti aduca si dezavantaje, mai ales cand faci evenimente ostentative si extravagante. Atunci esti perceput ca o companie scumpa si lumea poate ajunge sa te evite. In cazul nuntii Elenei Basescu, evenimentul a fost catalogat ca unul de bun simt si nu cred ca ne vom confrunta cu aceasta problema”, a spus omul de afaceri.

Totusi, familia Basescu nu are o imagine prea buna in prezent. Cum afecteaza asta firma? “Am organizat si nunta fiicei lui Dan Voiculescu si pe a domnului Tariceanu”, spune Caraman.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Lifestyle »


Setari Cookie-uri