“Vinerea Neagra” sau “Black Friday”, asa cum este cunoscuta ziua marilor reduceri din an – un eveniment imprumutat de la americani, pe care cei mai mari retaileri din Romania il organizeaza astazi , s-a bucurat in ultimii ani de un succes neasteptat pe piata locala.

Aflat la a treia editie, Black Friday a capatat o notorietate in randul retailerilor si al clientilor in Romania, atat in mediul traditional, cat mai ales in cel online.
Desi site-urile specializate in vanzarile online s-au dovedit inca o data nepregatite pentru zecile, chiar sutele de mii de vizitatori, nici retailul traditional nu a dus lipsa de interes.
Inca de la primele ore ale diminetii retelele marilor magazine electro-IT din Romania au fost luate cu asalt de multimea aflata in cautare de electronice la preturi mult mai mici.

Cu mic cu mare, de la copii la bunici, magazinele au devenit neincapatoare inca din zorii zilei, cand retailerii au deschis accesul publicului interesat .
Cu ocazia Black Friday, retelele magazinelor Flanco si Domo s-au deschis de la ora 6 dimineata, in timp ce lanturile Altex si Media Galaxy si-au deschis portile la orele sapte.

In ciuda orelor matinale, clientii nu au intarziat sa apara, iar cozile s-au format inca din primele minute de la deschidere, in goana nebuna dupa reduceri de 60%, chiar 70% la electronice si aparatura electrocasnica.
In ciuda eforturilor de a negocia cu proprietarii marilor centre comerciale, unele magazine au fost nevoite sa apeleze la intrari secundare pentru a avea acces in spatiile de vanzare. Este aici cazul Unirea Shopping Center si al magazinelor Flanco si Altex situate la etajele 3, respectiv 4 ale centrului comercial.
In acest fel, oamenii aflati in cautarea de oferte au fost nevoiti sa apeleze la o intrare secundara, prin parcarea magazinului.
Dar acest lucru nu s-a dovedit deloc un impediment pentru cei aflati in cautarea de oferte si reduceri, astfel ca la ora 8 deja cozile numarau cateva zeci de persoane la rand.

Ce au pus romanii in cos: de la tablete la masini de spalat si electrocasnice de mari dimensiuni

“Isteria” cumparaturilor in magazinele din centrele comerciale a inceput abia dupa ora 10, cand si portile centrelor comerciale s-au deschis larg. Cine nu a aflat de intrarea secundara pusa la dispozitie de reprezentantii Flanco si Altex Unirii au intrat in magazine incepand cu ora 10.
Unii oameni au venit cu o tinta precisa, altii, doar din curiozitate, “sa vedem si noi ce e aicea de e atata lume”.
Clientii hotarati au venit in special pentru a-si cumpara electronice sau aparatura electrocasnica.
Tineri, dar si varstnici cu nepoti au fost in special atrasi de gadget-urile moderne aflate la reduceri. Acestia s-au orientat mai mult spre tablete mai ieftine.
O categorie care a manifestat un interes foarte ridicat din partea clientilor a fost acela al masinilor de spalat si al frigiderelor sau combinelor frigorifice.
“Cautam o masina de spalat de dimensiuni reduse, a carei adancime sa nu fie mai mare de 55 de cm. Am gasit multe oferte, iar in momentul de fata nici nu stim ce sa alegem. Am plecat de acasa chititi sa cumparam un produs, dar aici am descoperit altele mai interesante”, a spus o clienta a magazinului Flanco din Unirea Shopping Center.
Nici zona combinelor frigorifice nu a scapat de aglomeratie: “Doar ce ne-am mutat intr-o casa noua si mai avem de luat cateva electrocasnice. Suntem interesati de o combina frigorifica cu o capacitate de 350-380 de litri, iar bugetul nostru se incadreaza intre 1.000-1.200 de lei”, spune un cuplu tanar.

Unirea Shopping Center vs. Promenada Mall – cum au mers vanzarile in primele ore ale diminetii

Tinta wall-street.ro a fost de a surprinde atmosfera din cele doua centre comerciale, unul ultracentral – dedicat publicului larg si unul situat in imediata apropiere a unei zone de business din cartierul bucurestean Floreasca.
In magazinul Flanco din Unirii, inca de la ora deschiderii, peste 100 de persoane se aflau la coada pentru a intra in magazin, cea mai mare parte a acestora fiind tineri.
Cel mai mare interes a fost manifestat pentru televizoare, dar si tablete.
Reprezentantii magazinului spun ca se asteapta la un trafic de 10 ori mai mare in aceasta zi fata de o zi obisnuita.
“In cele trei zile de reduceri estimam o crestere de 55% a vanzarilor fata de 2012, la o valoare de 85 de milioane de lei. De asemenea, stocul produselor a crescut cu 80% pentru acest eveniment, am angajat cu 30% mai multi angajati in magazin”, a declarat pentru wall-street.ro – Radu Ban, coordonator marketing in cadrul Flanco.

Aceeasi locatie, alt magazin – in Altex Unirii, agitatie mai mare! Aici, cel mai mare interes a fost pentru laptop-uri, tablete si televizoare LCD.
“Inca de la primele ore ale diminetii cel putin 200 de persoane asteptau sa ridicam obloanele magazinului. Cosul mediu de produse s-a ridicat la 300 de lei in primele trei ore, dar ne asteptam sa se dubleze pe parcursul zilei”, a declarat Florian Bucur – directorul magazinului Altex din Unirea Shopping Center.
Reprezentantul companiei a mai precizat ca in primele trei ore de la deschidere in magazinul din Unirii s-au inregistrat vanzari de 100.000 de lei, echivalentul a circa 500 de unitati (electronice/electrocasnice).
Potrivit acestuia magazinul Altex din Unirea Shopping Center asigura 20% din vanzarile companiei la nivelul Capitalei.
In Promenada Mall lucrurile se schimba. Aici volumul mare de trafic a revenit Flanco, in timp ce Concept Store-ul Altex a trebuit sa “satisfaca” dorintele clientilor doar in materie de electronice si mai putin electrocasnice.
Florin Dima, directorul magazinului Flanco din Promenada Mall spune ca circa 200 de persoane asteptau la ora 7 dimineata sa intre in magazin, iar asteptarile sunt ca traficul sa ajunga la cel mult 10.000 de persoane la nivelul intregii zile.
“Cele mai cautate produse in magazinul nostru au fost tabletele, smartphone-urile si laptop-urile. Ne asteptam ca numarul clientilor sa creasca pe parcursul zilei si estimam ca vom avea intre 5.000 si 10.000 de cumparatori”, a spus acesta.

Citeste si:

    Magazinul Altex din Promenada Mall este un Concept Store, un magazin axat in special pe produsele electronice.
    Altex a deschis magazinul din centrul comercial la ora 7 dimineata, cand circa 20 de persoane asteptau la coada sa intre in magazin.
    “Pana la ora 10 am avut circa 300 de clienti. Cele mai vandute produse in magazinul nostru au fost televizoarele (SmartTV/LED), laptop-urile si tabletele, iar cosul mediu vandut in primele ore de la deschidere a fost de 2.000-2.500 de lei”, a declarat pentru wall-street.ro – Dragos Porumb, directorul magazinului Altex din Promenada Mall.

    Abonează-te pe

    Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »


    Te-ar putea interesa și:



    Mai multe articole din secțiunea Lifestyle »


    Setari Cookie-uri