Managerul general al Operei Metropolitan din New York a declarat ca institutia pe care o conduce "ar putea intra in faliment peste doi-trei ani" daca nu isi va reduce cheltuielile, informeaza bbc.co.uk.

Peter Gelb, managerul general al celebrei institutii newyorkeze, a facut aceste declaratii intr-un interviu acordat pentru emisiunea "Music Matters" a postului BBC Radio 3, in care a vorbit despre problemele financiare cu care se confrunta Opera Metropolitan din New York.

El a propus o reducere cu 16% a costurilor de productie - cifrate la 200 milioane de dolari - prin modificarea conditiilor de munca ce vizeaza orchestra si corul institutiei newyorkeze. In schimb, Peter Gelb a aparat decizia conducerii de la Metropolitan Opera de a cheltui 169.000 de dolari pe amenajarea unui camp de maci pe scena operei newyorkeze pentru spectacolul "Prince Igor".

Sindicatul de la Metropolitan Opera a amenintat deja conducerea cu intrarea angajatilor in greva daca salariile acestora vor fi reduse. Salariile lor fac deja obiectul unor discutii, inainte ca actualele contracte ale solistilor si muzicienilor sa expire la sfarsitul lunii iulie.

"Este in joc, in definitiv, viitorul Operei Metropolitan. Chiar daca as fi cel mai prost manager din lume, atunci cand afli ca doua treimi din costurile de functionare merg catre sindicate, iti dai seama ca acesta este segmentul din care trebuie sa se opereze anumite reduceri", a declarat Peter Gelb, scrie Mediafax.

El spera sa modifice o regula in vigoare care garanteaza membrilor din orchestra si cor faptul ca vor fi platiti pentru cel putin patru reprezentatii pe saptamana, in conditiile in care acesti artisti participa la un numar mai mic de reprezentatii saptamanale.

Vorbind despre criticile aduse operei newyorkeze, potrivit carora productiile acestea costa mult prea mult, Peter Gelb a spus ca a reusit deja sa "economiseasca o cantitate mare de bani" prin intermediul unor proiecte ce vor fi realizate in regim de coproductie.

Gelb mai spune ca scaderea numarului de spectatori de la Opera Metropolitan poate fi explicata, partial, prin reducerea finantarilor pentru productiile institutiei. "Box office-ul nostru nu a crescut, a ramas constant si reprezinta un domeniu care va scadea - nu este un secret faptul ca in Statele Unite numarul spectactorilor de opera urmeaza sa scada. Metropolitan Opera are 3.800 de locuri, fiind mult mai mare decat oricare opera din Europa. Primim spectatori noi, apartinand unui public tanar, dar publicul tanar nu este suficient de numeros pentru a inlocui publicul varstnic care dispare", a explicat Peter Gelb.

El considera, de asemenea, ca transmisiunile live in cinematografe ale spectacolelor de la Metropolitan Opera nu ii incurajeaza pe oameni sa evite sa mearga la teatrele traditionale de opera. "La un cinematograf din America, care transmite un spectacol de opera, 75% din public sunt spectatori trecuti de 65 de ani, iar 30% dintre ei sunt trecuti de 75 de ani. Acesti oameni sunt prea batrani pentru a se mai deplasa la sediul Metropolitan, asadar au sansa de a continua sa vada opera, mergand la cinematografele apropiate de locuintele lor", a declarat managerul general al operei newyorkeze.

El considera, de asemenea, ca transmisiunile in sistem HD s-au dovedit un produs de mare succes pe plan mondial, dand exemplu Germania, unde pentru o singura reprezentatie la opera nationala din aceasta tara, sustinuta de regula in serile de sambata, se vand intre 30.000 si 35.000 de bilete la cinematografele partenere cu aceasta institutie.

Pe de alta parte, Peter Gelb a criticat lipsa programelor educationale ce vizeaza opera si artele din scolile generale din Statele Unite.

Sursa foto: Opera Metropolitan/Shutterstock.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Lifestyle »


Setari Cookie-uri