Sahara

Anul acesta Sorin Visoianu, managerul portofoliilor de birouri si logistic, are planificata o vacanta intr-o oaza din Sahara in noiembrie. „Ne-am propus sa mergem in noiembrie intr-o oaza in Sahara pentru o saptamana. Anul trecut de Anul Nou am luat pentru prima oara contact cu desertul si m-a fascinat”, a explicat managerul Immofinanz.

Sudul Mexicului

Gerard Chandran, cel care de patru ani conduce Mondelez Romania, are pe lista de vacante viitoare sudul Mexicului. “Ma atrage pentru pasiunea care o au acei oameni pentru viata. In fiecare parte a lumii in care am fost am gasit ceva special. In Seychelles lumea s-a oprit, daca mergi in Noua Zeelanda oamenii sunt relaxati, iar natura conduce, in Roma mancare italiana extraordinara, daca mergi in Paris o atmosfera unica si romantica, in Londra te simti acasa oriunde, in Australia si Africa de Sud vorbim de o lume a sporturilor. In Romania prefer nordul si Transilvania, care au un farmec aparte si unde stresul parca dispare”, conchide Gerard Chandran.

Bucovina

Transilvania, Delta Dunarii, Clujul, dar si zona dintre Ploiesti si Buzau, pe care o compara cu Toscana, sunt printre locurile pe care Rene Schob, noul country manager al Mazars Romania, le indrageste cel mai mult in Romania. Schob recunoaste insa ca nu a ajuns pana in Bucovina, dar este pe lista viitoarelor destinatii si, cel mai probabil, de Paste va ajunge si in Bucovina.

"De Craciun prefer sa plec acasa, in Elvetia, intrucat schiatul este unul dintre hobby-urile mele si probabilitatea ca sa poti schia in decembrie in Elvetia este foarte mare. "Am pus prima data schiurile in picioare la varsta de doi ani si jumatate si apoi am intrat in competitii pana la 16 ani". Elvetia este astfel destinatia numarul 1 pentru vacanta de iarna, pentru ca acolo am crescut, iar cea mai apropiata pista de schi este la doar zece minute de casa"

Off-road in Australia

Australia, Noua Zeelanda, Japonia, Thailanda, Egipt sunt o parte din locurile unde ar vrea sa calatoreasca Felix Patrascanu, unul dintre fondatorii Fan Courier. "Au fost niste prieteni in off-road in Australia si Noua Zeelanda, as merge acolo cu prima ocazie. As vrea sa merg in Japonia, Thailanda. Ma ingrijoreaza razboaiele, nu am fost in Egipt si mi-as dori sa ajung. Este frumos si in America de Sud, Peru. As mai vrea sa vad si cealalta parte a Americii, am vazut coasa de est, vreau sa o vad si pe cea de vest, cu Grand Canyon, dar problema este timpul. As merge sa vad fiordurile norvegiene cu masina, Islanda", afirma managerul.

Experiente in India

Desi spune ca de regula nu merge de doua ori in acelasi loc, Corina Pacuraru, sefa Perfect Tour a avut patru vacante in Laponia. "Imi doresc sa ajung in Africa, imi doresc sa ajung in India. As dori o destinatie cu safari si ceva cu plaja, cum ar fi Zanzibar. Poate la anul experimentez India, care este o tara a contrastelor. In China am fost si nu mi-a placut din cauza poluarii. Un cer negru ca acolo nu am gasit nicaieri in lumea asta", spune antreprenoarea.

Noua Zeelanda

Tot avand legatura cu lumea filmului, Carmen Harabagiu, sefa HBO, spune, raspunzand la o intrebare legata de vacanta ideala, ca si-ar dori foarte mult sa ajunga in Noua Zeelanda, locul in care a fost filmata si triologia Lord of The Rings. “Pentru mine vacanta ideala ar fi un loc in care as putea ajunge greu. Noua Zeelanda ma atrage prin nostalgia pe care mi-o aduc peisajele senzationale vazute in film. Este foarte multa liniste, este departe. Un alt loc pe care mi-as dori sa il vad este Insula Pastelui – sunt locuri pe care imi propun sa le vad mai ales din punct de vedere abstract, nu stiu daca as reusi sa fac o astfel de calatorie, in care mi-ar trebui cel putin o luna sa pot descoperi tot ce imi doresc”, a mai precizat Carmen Harabagiu.

Nikolai Beckers, CEO Telekom Romania

Nikolai Beckers, CEO al Telekom Romania, viziteaza des Franta, tara unde are si un apartament, insa, in continuare, locurile sale preferate raman in Asia, continent pe care l-a vizitat inca din tinerete.

Brazilia

Ilias Pliatsikas, seful Olympus, a profitat de timpul petrecut in Romania pentru a calatori, iar Ardealul a bifat un loc aparte in preferintele sale datorita oamenilor si a modului simplu in care isi traiesc viata. Intr-un anumit fel ii aduc aminte de casa, de Grecia. “Au fata mai linistita, nu vezi agitatia din Bucuresti. La fel si in Moldova, unde am fost impresionat de ospitalitatea oamenilor”, mai spune seful Olympus Romania.

Tot oamenii l-au impresionat si in Brazilia, tara pe care a vizitat-o cu ocazia Cupei Mondiale si care a urcat in topul vacantelor preferate. “Mi-a placut foarte mult, am stat doua saptamani. Alta mentalitate, altfel de trairi. Imi place foarte mult sa observ cum traiesc oamenii. Cred ca sunt niste oameni fericiti, se citeste pe fata lor. Cred ca ii ajuta foarte mult si vremea sa aiba aceasta atitudine. Cand e soare afara te simti altfel. Si in Grecia oamenii care traiesc langa mare sunt mai sociabili. Cand vizitez o tara imi place sa merg acolo unde merg si localnicii, nu la vreun restaurant fitos”, explica Pliatsikas.

Scufundari in Egipt si Cipru

“Vreau sa ajung in Egipt pentru scufundari, dar si in Cipru unde se afla o epava situata la 40-50 de metri adancime. Mi-as dori sa ajung in Asia, in China sau Japonia. Ma atrage chiar si gastronomia, fiind un gourmand. As vrea sa simt, sa miros, sa gust ce este acolo. Am fost foarte aproape sa ajung in Thailanda, trebuia sa plec a doua zi dupa ce a fost cutremurul. Am renuntat, insa este pe lista in continuare”, povesteste Petre Sandru, director de operatiuni Coca-Cola pentru Romania si Moldova.

Tanzania si Zanzibar

De aproximativ 3-4 ani isi propune sa petreaca alaturi de familie, intr-un loc exotic, anul acesta oprindu-se in Sri Lanka si Manila. Insa, in topul vacantelor se afla experienta din Tanzania si Zanzibar, in special safari-ul. “Esti intr-o alta lume, revii la natura, la animalul curat neinfluentat de om, total reconfortant. Ma atrage insa Asia, in special pentru zona de mare, care a ramas salbatica. Si incerc sa inteleg cate ceva despre cultura asiatica”, povesteste Razvan Diratian, seful Avon. Cat priveste locurile preferate din Romania, managerul Avon se declara un fan al statiunii Vama Veche.