De ce sa mergem in Australia si Noua Zeelanda

"Planul ar fi sa merg pentru doua saptamani in Australia si Noua Zeelanda, cu plecare imediat dupa Craciun, pe care in mod traditional il voi petrece impreuna cu familia", ne povesteste Ingrid Lambru (foto), director de marketing la Mercury Research.

"Sunt doua destinatii noi pentru mine. In general iarna incerc sa merg intr-o tara cu clima mai insorita, ma ajuta sa trec mai usor peste iernile mai grele de la noi, si sa incep cu energie buna anul. Australia si Noua Zeelanda m-au convins nu doar prin clima si natura, dar si prin combinatia de modern si traditional. In alegere m-a ajutat si jobul: cei care lucreaza in cercetare sunt intotdeauna mai bine informati despre orice subiect. Asa ca pentru alegerea destinatiei de anul acesta m-am inspirat si din rezultatele Global Tourism Monitor, realizat de Mercury Research impreuna cu Global Market Research, la nivel international, care plaseaza Noua Zeelanda in fruntea celor mai populare destinatii din Asia Pacific", adauga Ingrid Lambru.

Sursa foto: Sydney/Shutterstock.com

Ce nu trebuie sa ratam in Australia si Noua Zeelanda

Neaparat de vazut sunt Melbourne si Sydney in Australia, completate de un mic popas in insula-stat Tasmania, apoi Noua Zeelanda cu partea nordica, din jurul Aucklandului.

Eu ma consider mai degraba calator, decat turist. In cele mai multe dintre cazuri cred ca imi reuseste, aproape fara exceptie, in toate tarile in care am mers, am fost considerata de-a locului – oamenii ma opresc pe strada sa intrebe despre cum ajung intr-un loc sau altul. Asa ca incerc sa ma bucur de fiecare loc si de oamenii sai, mai degraba decat sa imi stabilesc obiective de indeplinit in vacanta.

ChameleonsEye / Shutterstock.com

Trei lucruri specifice destinatiei pe care le veti face cu siguranta

Scuba diving pe una din plajele din Australia sau Noua Zeelanda. Sa vad Auckland din Sky Tower si sa fac o plimbare pe terasa descoperita cu podea de sticla, de la 192 m. Sa petrec o zi in Insula Waiheke, sa descopar bucataria Kiwi si vinurile din Noua Zeelanda.

Sursa foto: Insula Waiheke/Shutterstock.com

Ponturi pentru turisti: Alegeti destinatii in care va simtiti in largul vostru oriunde pe strada

Incerc sa aleg destinatii in care cred ca m-as simti in largul meu oriunde pe strada, asta tine mult de cum sunt privite/tratate femeile in tara respectiva. Am avut insa si surprize, de ambele feluri: mi-a placut mult Marocul desi am plecat cu prejudecati ca probabil voi fi privita cu suspiciune ca femeie calatorind singura (nu s-a intamplat, a fost una din cele mai bune experiente de calatorie pe care le-am avut, chiar si in cele mai sarace medina).

Am fost dezamagita de Copenhaga, unde dupa ora 8 seara nu mai vedeai aproape pe nimeni pe strada, aveam sentimentul ca ma plimb printr-un oras parasit. I-as sfatui pe toti cei ce calatoresc sa faca asta cu mintea deschisa, cu dorinta de a invata ceva despre locurile in care merg; sa interactioneze cu localnicii obisnuiti, nu doar cu cei de la hotel sau din atractiile turistice. Sa isi aloce timp pentru a descoperi si fata mai putin vizibila a tarii de destinatie. Sa aiba incredere ca vor pleca de acolo mai bogati in experiente si in amintiri.

Sursa foto: Noua Zeelanda/Shutterstock.com

Destinatia in care visati sa ajungeti

In Romania, in planurile pentru anul viitor sunt Delta Dunarii, cu explorarea Padurii Letea, cea mai nordica padure sub-tropicala a Europei, despre care am aflat ca este adapost pentru multe specii de plante si animale protejate.

In ce priveste turismul extern, mi-as dori sa petrec macar o vacanta scurta pe o insula greceasca. Din motive greu de inteles nu am vizitat niciodata Grecia. Probabil pentru ca mi s-a parut ca este aproape si la indemana oricand. Dar vreau sa ajung pentru ca povestile pe care le-am auzit despre Grecia sunt fermecatoare si menite sa convinga pe oricine.