Dupa 45 de minute de mers cu masina din Bucuresti, dupa lanuri de porumb si grau care par ca nu se mai termina, apare o oaza care iti da impresia ca esti in Grecia sau in savana, in Kenya. Este resortul Domeniul Greaca, pe care antreprenorul Marius Cercel a pariat in criza si care acum ii aduce 500.000 euro, desi se afla in mijlocul pustiului, intr-o zona "moarta turistic".

Marius Cercel (42 ani) s-a gandit prima oara la un resort construit pe camp in 2006. Tot atunci a infiintat compania de constructii civile si industriale, Development&AG. A cumparat un conac in localitatea Greaca din Giurgiu, care in perioada interbelica apartinea unui ministru de finante, D.R. Ioanitescu. Cativa ani mai tarziu, in 2009, demola vechiul conanc si incepea constructia unuia nou, care avea sa devina hotel de 5 stele, cu piscina si teren de tenis, in decembrie 2011.

Asa a aparut, dupa o investitie de 3 milioane de euro, undeva intre lanuri de porumb si Dunare, Domeniul Greaca, un refugiu de weekend pentru bucuresteni si corporatii care organizeaza teambuilding-uri. Din 2011 si pana acum, i-au trecut pragul 14.000 de oameni, in mare parte din Bucuresti, dar si din Oltenita si Giurgiu.

"In 2014 am avut o cifra de afaceri de 450.000 euro. Anul acesta estimam o crestere de 15%. De aici incolo nu mai avem unde sa crestem pentru ca nu mai avem capacitate de cazare. Incercam sa crestem in extrasezon", spune Marius Cercel (foto sus). Pentru a creste in extrasezon, antreprenorul mizeaza pe un spa, aflat in curs de constructie si in care investeste 1,5 milioane de euro.

Hotelul de la Domeniul Greaca are o capacitate de cazare de 34 de locuri, iar restaurantul 400 de locuri. Aici lucreaza permanent 26 de angajati, iar in sezon 40. Sezonul la Domeniul Greaca tine din mai pana in octombrie, pentru cei care vin in special pentru piscina. In plin sezon, o familie plateste 200 de euro pentru doua nopti de cazare, mic-dejun si acces la piscina. Cei care vin doar pentru piscina platesc 40 lei in cursul saptamanii si 60 lei in weekend. Pe langa plaja, turistii mai pot face plimbari cu ATV-ul pana la Dunare, pe un durm de 8 km. Pe timp de iarna, la Domeniul Greaca se organizeaza teambuilding-uri si intalniri pentru vanatoare. Aici sunt 6 domenii de vanatoare, pentru care vin, pe langa romani, turisti din Spania, Italia, Franta, Israel si Cipru.

"Lunca Dunarii si sudul Romaniei nu sunt exploatate turistic, dar nici nu sunt facilitati. Dunarea, la fel, nu este exploatata", se plange antreprenorul. El vrea sa faca un ponton la Dunare pentru turistii care merg acolo cu ATV-ul.

Vrea sa atraga straini in city break Bucuresti-Greaca

La Domeniul Greaca ajung si turisti straini, in special pentru vanatoare. Pana acum, ei avut prin agentii, dar Marius Cercel a decis ca de luna aceasta sa promoveze zona pe site-uri din Occident. El vrea sa atraga strainii intr-un city-break Bucuresti-Greaca, carora le va asigura transferul de la aeroport la Domeniul Greaca. "Strainii reactioneaza mult mai bine decat romanii. Ai nostri sunt putin mai acomodati cu acest peisaj", spune antreprenorul despre impactul pe care il are zona asupra turistilor din alte tari.

Langa resortul Domeniul Greaca, Marius Cercel vrea sa construiasca, din septembrie, un ansamblu rezidential cu case de vacante. Complexul va avea mai multe tipuri de constructii, case individuale si case cu apartamente, in care se vor regasi 200 de unitati locative. Totodata, are in plan si constructia unui teren de golf cu 18 gauri si a unui aerodrom.

Sursa foto: Wall-Street.ro

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Lifestyle »


Setari Cookie-uri