Iosif Harasemiuc si Ruben Perju (26 ani), doi prieteni din copilarie nascuti in Suceava, s-au gandit sa dea timp lemnului. Cei doi au pus in functiune o idee de business unica in Romania: ceasuri din lemn pentru mana, pozitionate ca produse de lux pe care le vand doar pe comanda. Acum livreaza "timp made in RO" direct in SUA, Dubai si Marea Britanie.

Ideea businessului a avut-o Ruben, absolvent de Arhitectura si Urbanism la Cluj-Napoca si pasionat de design de produs, in iarna anului 2012. Apoi i-a povestit prietenului sau, Iosif, specializat in inginerie, care a acceptat sa se implice in afacere si care a adunat toate informatiile de care aveau nevoie pentru a pune bazele Noah, business-ul lor cu ceasuri din lemn.

"Impreuna a trebuit sa facem research luni intregi pentru a studia ce inseamna sa produci la scara atat de mica niste produse din lemn. In acel timp am studiat fiecare element care constituie un ceas de mana, am studiat foarte multe modele de ceasuri, am facut sute de teste, am stricat zeci de ceasuri, am cautat cele mai subtiri mecanisme care totodata sa fie de top, am discutat cu mai multi ceasornicari, am studiat cele mai dure esente lemnoase din lume, am proiectat si reproiectat fiecare element al ceasului pana am reusit sa le asamblam si sa fim multumiti de rezultatul final. Fiecare lucru din acest proces a trebuit sa-l invatam pe cont propriu, iar fiecare greseala ne-a costat timp, energie si bani", povesteste Ruben.

Sursa foto: Ruben Perju (stanga) si Iosif Harasemiuc (dreapta)/NoahWatch

Cei doi prieteni au lansat Noah in mai 2015, iar primul ceas l-au facut tot atunci dupa ce au lucrat la el doua zile. Ei au investit 30.000 de euro in afacere, bani proveniti din economiile proprii si imprumuturi de la familie si prieteni. Cea mai mare parte a sumei a fost investita in cumpararea utilajelor de prelucrare si stabilizare a lemnului si a materiei prime. Insa, inainte de a se apuca de business, tinerii au fost nevoiti sa cumpere un CNC hobby din SUA pentru a testa cateva prototipuri de ceas, care i-a costat 1.000 de dolari.

"Ceasul a fost si va fi intotdeauna un accesoriu atat functional, cat si cu valoare estetica. Era metalelor incepe sa apuna, iar lemnul este unul dintre materialele care par sa capete o valoare tot mai mare in ochii societatii. Chiar daca aurul are o valoare net superioara din punct de vedere financiar, tot mai multi oameni renunta la bijuteriile si accesoriile din metale reci si le aleg pe cele din lemn, mult mai apropiate de natura umana. Ratiunea acestui business reprezinta atat rezultatele unui cercetari de piata, cat si curajul de a incerca. Am observat ca tot mai multi oameni poarta inele din lemn, ochelari din lemn, papioane si genti din lemn, iar acest lucru ne-a dat curajul sa mergem inainte", explica tinerii de ce au pariat pe un business cu ceasuri din lemn.

Sursa foto: Atelierul Noah din Suceava/NoahWatch

Ruben si Iosif realizeaza momentan ceasurile intr-un atelier in orasul lor natal Suceava, insa isi doresc sa-l mute la Cluj la inceputul lui 2016. Totodata, ei vor ca pana la sfarsitul acestui an, sa angajeze o persoana in productie, iar anul viitor sa ajunga la 5-6 angajati.

Intr-o saptamana am facut 25 de ceasuri si am dormit doar 8 ore.

Toate ceasurile sunt realizate pe comanda, astfel ca fiecare client poate sa-si aleaga fiecare element al ceasului dupa bunul plac: esenta de lemn a carcasei, esenta de lemn a cadranului, modelul acelor, modelul secundarului, cat si cureaua. "Singurele ceasuri pe care le realizam pe stoc sunt cele care urmeaza sa fie expuse la diferite targuri de design. Spre exemplu, pentru targul Made in RO din luna mai am facut 25 ceasuri intr-o singura saptamana. De amintit faptul ca, in acea saptamana, amandoi am dormit un total de 8 ore", spun fondatorii Noah.

Sursa foto: NoahWatch

Lemnul folosit pentru realizarea carcaselor si cadranelor este importat din Mexic, Israel, Brazilia si trebuie sa fie situate deasupra valorii de 2.500 pe scara de duritate Janka. Mecanismele quartz folosite sunt de origine japoneza, gama premium, de la liderul de piata Miyota. Sticla standard pe care o folosesc la ceasuri este cristalul safir, iar la gama de lux vor folosi un cristal safir finisat superior.

Cel mai scump ceas: 10.000 lei

Momentan media comenzilor este de un ceas pe zi iar capacitatea de productie este de 5 ceasuri pe zi. In trei luni de la lansare, Iosif si Ruben au vandut 81 de ceasuri. Din cele trei modele disponibile pana acum cel mai bine s-au vandut modelele R45A si R41. Cele mai multe comenzi au venit din Bucuresti, Cluj si Suceava, iar aproximativ 10% din numarul de ceasuri vandute au fost trimise in Statele Unite, Dubai si Marea Britanie.

Ceasurile vandute pana acum costa intre 700 si 800 lei, insa tinerii vor sa dezvolte o serie mai accesibila ca pret, de maximum 500 lei, dar si sa produca ceasuri de lux, care ar costa intre 2.500 si 10.000 lei. Aceste preturi sunt estimate prematur, spun tinerii, pentru ca preturile produselor vor fi stabilite dupa lansarea produselor. Chiar si asa, pentru primul an de activitate, Ruben si Iosif tintesc 500 de ceasuri vandute si o cifra de afaceri de peste 100.000 euro.

Sursa foto: NoahWatch

"Momentan singurul canal de promovare online este pagina de Facebook, iar cel offline este prin recomandari. Lucram din greu la site-ul brandului care va fi lansat pana la sfarsitul lunii septembrie. Suntem deja prezenti in magazinele de specialitate din Romania. La inceputul anului viitor vrem sa incheiem parteneriate cu magazine de specialitate din Europa si Statele Unite", spun tinerii.

Ceasurile Noah se gasesc momentan in magazinul Dizainar din Bucuresti, Carturesti Carusel Bucuresti si Carturesti Cluj-Napoca. Pe langa acestea, Ruben si Iosif isi doresc ca in maximum doi ani sa deschida un showroom in Bucuresti si un altul in Cluj.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Lifestyle »


Setari Cookie-uri