Chef Bjorn van der Horst, unul dintre cei mai cunoscuti chefi din Londra, a stabilit conceptul culinar al unuia dintre noile restaurante din Bucuresti. Cu aceasta ocazie, el a vorbit pentru wall-street.ro despre cum a perceput mentalitatea romaneasca fata de restaurantele high end si ce trebuie sa faca Romania pentru a obtine prima stea Michelin.

"Romanii sunt foarte focusati pe perceptie si pe cum 'suna' meniurile, decat pe calitatea metodelor de gatit si calitatea produselor. Maretia vine din perfectiunea simplitatii, ingredientele de baza de acasa pot fi transformate in capodopere", crede chef Bjorn van der Horst (foto jos), care a stabilit conceptul high end al restaurantului The Beef Club din Bucuresti.

Chef Bjorn van der Horst, de origine elvetiana, este stabilit la Londra unde este cunoscut pentru faptul ca a obtinut cate o stea Michelin pentru cele doua restaurante ale sale. A locuit o perioada in Maldive, unde a lucrat pentru grupul Six Senses la unul dintre cele mai luxoase resorturi, Soneva Fushi.

Calitatea intr-un restaurant "cu pretentii" depinde foarte mult de numarul limitat de alegeri culinare. Astfel, cele mai multe meniuri la restaurantele high end au putine optiuni culinare pentru clienti. "As spune ca un meniu ideal trebuie sa contina 8 antreuri, 8 feluri principale si 5 deserturi, schimbate la fiecare anotimp, de 4-6 ori pe an", sustine chef Bjorn van der Horst.

Citeste si:
Povestea esecului unui restaurant de lux din Dorobanti
Povestea esecului unui...

El mai spune ca niciun restaurant din Romania nu are inca o stea Michelin pentru ca ghidul nu acopera inca tara si asta pentru ca nu au fost suficienti oameni care sa ceara acest lucru. "Trebuie sa existe incredere in produsele locale, calitate si expertiza in executie, dar si dorinta din ambele parti, de la operatorii de restaurante si clientii din Romania", subliniaza chef Bjorn van der Horst.

Restaurantul The Beef Club apartine antreprenorului Dragos Panait, care detine si restaurantul Red Angus din Centrul Vechi al Capitalei. The Beef Club este gestionat de compania Operative Steakhouse Group, unul dintre primii jucatori care au introdus pe piata restaurantelor romanesti conceptul de steakhouse, in anul 2010. Societatea a inregistrat in 2014 o cifra de afaceri de 646.000 de euro (peste 2,87 milioane lei), iar pentru acest an estimeaza o crestere de 45%.

Sursa foto: Cooking/Shutterstock.com

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Lifestyle »



Citește și
(P) Pune-ți personalitatea în valoare cu o pereche de pantofi
Setari Cookie-uri