De prima impresie pe care le-o lasi celorlalti ar putea depinde succesul afacerii tale. Profesoara Amy Cuddy de la prestigioasa universitate americana Harvad sustine ca oamenilor le trebuie doar 7 secunde ca sa decida daca te respecta sau nu.

O infatisare neglijenta ti-ar putea cauza, deci, pierderi insemnate. Prea putini oameni de afaceri de incredere ar accepta sa isi lase banii pe mana cuiva care nici macar nu poate avea grija de sine. Din fericire, exista cateva solutii simple cu ajutorul carora sa arati impecabil, in fiecare zi.

Uite care sunt cele 4 lucruri pe care le ai de facut ca sa reusesti:

1. Abordeaza stilul business clasic

E dificil sa iti alegi tinuta mai ales atunci cand urmeaza sa interactionezi cu oameni pe care nu ii cunosti. Cel mai simplu mod de a te asigura ca faci impresie buna este sa imbraci costume clasice de business.

Preferabil ar fi sa ai mereu in dressing cateva costume croite special pentru tine. Acestea iti vor sta mult mai bine decat cele cumparate din magazin si te vor ajuta sa ai mai multa incredere in tine. Daca ti le comanzi din lana sau alte materiale textile naturale vor fi si mult mai confortabile. Culorile mai potrivite ar fi cele sobre: negru, gri si bleumarin.

2. Foloseste un parfum care inspira incredere

Coco Chanel spunea ca o femeie care nu foloseste parfum nu are viitor. In consecinta, intrebarea n-ar trebui sa fie daca sa folosesti sau nu parfum, ci mai degraba pe care sa il alegi.

Ca sa ai success in afaceri trebuie sa le arati partenerilor si clientilor tai ce esti hotarata sa reusesti. Iar parfumul potrivit le-ar putea trimite tuturor un mesaj la fel de clar ca fermitatea cu care le strangi mana.

Instructorul in folosirea parfumurilor Laura Donna din Conneticut sustine ca oamenii te percep in mod diferit in functie de parfumul tau. Mai exact, notele lemnoase inspira onestitate si incredere. Aromele orientale acompaniaza de regula persoanele sofisticate, deschizatoare de drumuri. Iar notele florale si cele proaspete sunt alegerea bunilor negociatori si ale optimistilor. www.elefant.ro/parfumuri sunt si cele mai potrivite la birou, fiind usor tolerate de aproape toata lumea.

3. Poarta accesoriile care te ajuta sa atragi atentia

Faptul ca rigorile biroului si ale salii de sedinte te determina sa te imbraci intr-o maniera conservatoare nu inseamna ca trebuie sa renunti cu totul la culorile vesele. Ia exemplul Cristinei Lagarde, sefa Fondului Monetar International. Aceasta este numita “cea mai in ton cu moda femeie din lumea Finantelor” si pentru ca la costumele sobre, de culoare inchisa, poata esarfe in culori vii.

Alegerea Cristinei Lagarde tine de stil dar are si un scop practic. “Esarfele ii fac pe oameni sa ridice ochii, sa ii priveasca fata si sa o asculte atunci cand vorbeste”, apreciaza Patsy Cisneros, sefa consultantilor de imagine de la firma Corporate Icon din Beverly Hills.

4. Alege pantofi confortabili

Tocurile stiletto nu sunt neaparat semnul distinctiv al femeii puternice. E important sa te si simti bine cu pantofii pe care ii porti, mai ales cand ziua ta de lucru se prelungeste cu mult peste cele opt ore regulamentare.

Designerul de incaltaminte Darren Spurling spune ca atunci cand te incalti pentru success, confortul trebuie sa primeze. “Cand te simti bine vei inspira mult mai multa incredere decat ar putea-o vreodata face o pereche de pantofi eleganti. In loc de o pereche cu tocuri inalte, ai putea alege deci unii mai josi, nedecupati in fata sau chiar niste balerini de culoare inchisa” spune Darren Spurling.

Poti rezolva usor problema zilnica a alegerii tinutei pentru birou. Totul este sa imbraci hainele care se vor potrivi de minune in orice situatie si accesoriile care sa te puna in valoare. Citeste materialul de mai sus si vei afla care sunt cele mai eficiente modurile in care sa o faci.

Sursa foto: Shutterstock.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Lifestyle »


Setari Cookie-uri