In mediul de afaceri poate fi uneori dificil sa iti faci vocea auzita. Tocmai de aceea de prima impresie - cea pe care o lasi inca dinainte de a apuca sa te prezinti - poate depinde intregul viitor al afacerii tale.

Ca sa inspiri incredere, trebuie deci, inainte de toate, sa arati bine. Daca te duci la o intalnire de afaceri imbracat neglijent, sansele sa te ridici castigator de la masa negocierilor sunt aproape nule. Respecta insa codul vestimentar al oamenilor de afaceri si sunt sanse bune sa ai succes.

Costumele clasice sunt de departe cea mai sigura alegere atunci cand te imbraci pentru birou si sala de sedinte. In afara de haine si pantofi de calitate, insa, vei mai avea nevoie si de o serie de accesorii care sa iti desavarseasca aspectul. Iata-le pe cele 4 care conteaza:

1. Un ceas de top

Faptul ca porti ceas le va indica celor din jur, inainte de toate, ca esti o persoana educata, cu respect pentru traditii si eticheta. O astfel de prima impresie ti-ar putea fi de mare folos atunci cand incerci, spre exemplu, sa iti impresionezi clientii noi.

Alege-ti un ceas care sa te reprezinte, sa se potriveasca mediului in care lucrezi si nu in ultimul rand, care sa te faca sa ai incredere in propriile forte. Oricare dintre aceste ceasuri ar putea fi piese de rezistenta a tinutei tale de business.

Tot ceasul va fi cel care te va pune in valoare atunci cand faci afaceri in afara biroului, sa spunem, atunci cand joci tenis cu partenerii de business sau iesi cu ei la o partida de pescuit.

2. Un stilou de buna calitate

Instrumentul cu care scrii spune foarte multe despre tine. Spre exemplu, un pix din plastic fara mecanism le va transmite celorlalti ca te multumesti cu orice.

In schimb, un stilou masiv si discret ornamentat le va arata tuturor ca iti pasa de imaginea ta si de calitatea lucrurilor pe care le faci. Daca scrii mult de mana, opteaza pentru un stilou usor, cu o penita fina sau medie. Acestea elibereaza o cantitate mica de cerneala, permitandu-ti sa scrii repede si lizibil. Daca insa nu folosesti stilou decat la semnat, poti alege fara probleme si unul cu penita groasa.

Stilourile pe care merita sa le ai pot fi confectionate din lemn, din materiale compozite si chiar metale pretioase. Etuiul ar trebui sa fie insa doar din piele naturala, pentru a sublinia valoare stiloului.

3. O geanta eleganta de business

Vei lua cu tine geanta la cele mai multe sedinte si intalniri cu clientii asa ca ar trebui sa te asiguri ca e de cea mai buna calitate.

Daca vrei sa mergi la sigur, alege una din piele. Nu doar ca arata foarte bine, dar se si uzeaza destul de greu. Ba chiar sunt sanse ca patina pe care o capata dupa un an-doi de utilizare sa ii dea un aspect si mai interesant. Alege o geanta de culoare neutra – gri sau neagra – si o vei putea asorta la aproape orice tinuta, de la costumele clasice pana la outfit-ul casual business.

Evita orice geanta care are logouri mari si evidente. Daca ai ales una de buna calitate, acest lucru se va vedea si fara ca cei din jur sa stie de unde ai cumparat-o si cati bani ai dat pe ea.

4. Un set de butoni care atrag atentia

Camasile cu butoni sunt o alegere inspirata atat pentru tinutele de business ale domnilor cat si pentru cele ale doamnelor. Alege butonii potriviti si acestia vor scoate in evidenta faptul ca ai gusturi vestimentare si ca esti educat in aceasta privinta.

Versatili sunt butonii fara modele complicate, in culori conservatoare ca: argintiu, auriu, alb, negru sau albastru. Acestia vor putea fi asortati, de regula, oricarei tinute. Ia in considerare faptul ca daca hainele au deja textura, iar ceasul e si el bogat ornamentat, o pereche de butoni cu model complicat n-ar face decat sa iti incarce tinuta.

Daca vrei sa arati ireprosabil la birou si in sala de sedinte, nu e de ajuns sa iti alegi cele mai potrivite costume de business. Vei avea nevoie si de o serie de accesorii care sa iti evidentieze statutul si sa le arate celorlalti ca esti o persoana hotarata si eficienta. Din materialul de mai sus poti afla care sunt aceste accesorii si cum sa le alegi pe cele care ti se potrivesc cel mai bine.

Sursa foto: Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Lifestyle »


Setari Cookie-uri