Interviu cu fondatorul Vunk, Cornel Ilie: Prea mainstream pentru underground si prea underground pentru mainstream

Este greu sa alegi un titlu pentru un articol despre Cornel Ilie si trupa Vunk, din simplul motiv ca o discutie cu liderul si fondatorul formatiei infiintate in anul 1994 este plina de potentiale titluri de articole. ”Click-ul este un barometru care te minte, si te minte rau”, ”Mainstream-ul nu este o pata”, ”Noi suntem un fel de zombie, niste strigoi” sunt doar cateva exemple de potentiale titluri pe care le veti regasi in articolul urmator si care sunt reprezentative pentru istoria trupei care canta, in anii `90, alaturi de punkerii de la ZOB, la teatrul Ion Creanga – concerte ”mondene printre punk-isti”, dupa cum le descrie azi Cornel Ilie, la care lumea se batea, la propriu, pentru bilete si unii dintre cei care reuseau sa intre dadeau foc scaunelor –; care a avut apoi, mai aproape de zilele noastre, spectacole cu 5.000 de oameni la Sala Polivalenta; care a cantat cu Andra si Antonia, cu Sisu si cu Puya, cu Smiley, dar si cu Gabriel Dorobantu, Mirabela Dauer si Nelu Ploiesteanu. Aceasta este povestea (de pana acum) a trupei Vunk. Urmeaza CameleOM, un concert rock simfonic pe 24 mai, la Arenele Romane, pe care Cornel Ilie vrea sa-l extinda la nivel national si lansarea documentarului ”Jur sa spun adevarul”.

La inceput, in anul 1994, a fost Vank, de la numele componentilor de atunci (Victor, Alex, Nicu si Cornel). Istoria trupei are insa radacini si mai indepartate in timp, inainte de Revolutia din 1989, pe cand Cornel Ilie si Nicu Sarghea erau colegi de scoala. De fapt, totul a pornit de la dorinta lui Cornel Ilie de a avea o chitara si de la pasiunea lui pentru Beatles, trupa legendara a carei muzica a cunoscut-o datorita fratelui sau.

”La inceput a fost o joaca, cred in continuare ca din joaca pleaca cele mai serioase lucruri si pe vremea cand m-am gandit eu sa cant nu aveam idee de principii, vise, idealuri. Era undeva pe la inceputul scolii, voiam sa-mi ia parintii o chitara, prin clasa a treia, si i-am santajat cumva, pentru ca ei voiau sa ma trimita in tabara o saptamana si le-am zis ca merg daca-mi iau chitara. Cand m-am intors acasa, am gasit chitara intr-un colt al camerei, era o chitara acustica, asta se intampla prin `87, era intr-o punga de hartie, scria Hora pe ea. Descopeream pe atunci, prin fratele meu, trupa Beatles, ascultam intr-una si aveam gandul asta, sa am si eu o formatie, ca-mi placea povestea lor, vedeam documentare pe casete VHS la video, mergeam in talcioc sa caut reviste straine in care sa gasesc ceva despre ei”, isi aminteste Cornel Ilie, liderul si fondatorul trupei Vunk.

Pe Nicu Sarghea, viitorul baterist al trupei, l-a cunoscut in 1988, la ora de muzica, cu care canta de atunci. Cei doi au cantat in grupul muzical al scolii, au fost si la Cantarea Romaniei – festival national cultural din perioada 1976-1989, in vremea Republicii Socialiste Romania –, dar, dupa ce au absolvit scoala generala, nu au mai avut unde sa repete, pentru ca nu mai aveau acces la ”cabinetul muzical” al scolii.

cornel ilie, vunk, therockbusiness

Citeste si:
The Rock Business: Downshifting in underground cu The Sonic Taste
The Rock Business: Cum sa...

”Am zis ca vrem sa tinem formatia in continuare, pe vremea aia nu aveam un nume, am luat doi vecini, pe unul l-am invatat sa cante la chitara bas, doar pentru ca ne era prieten si am vrut sa cante cu noi, a devenit basistul trupei si inca un alt vecin care studia si el chitara. Au fost tot felul de incercari pana sa ne facem noi trupa noastra, dar eu tot timpul am vrut, cu cat citeam mai mult despre Beatles, cu atat voiam mai mult sa am trupa mea, sa fac si eu asta. Mi-aduc aminte foarte clar, la Cantarea Romaniei, cand a fost faza pe Capitala, s-a tinut in fostul cinema Floreasca, eram pe scena si cantam cu corul si am zis «Ce misto e senzatia asta, sa canti si sa fie toata lumea in fata ta, eu trebuie sa fac asta toata viata». Am avut acest gand, au fost cateva secunde, dar e o amintire care mi-a ramas, daca as muri acum, cred ca as vedea si secunda asta in filmul ala despre care se zice ca-l vezi inainte sa mori. De atunci am facut orice sa merg in directia asta, nu mi-am pus niciodata problema ca nu e ok, ca nu e ce trebuie sau ca nu o sa mearga”, povesteste Cornel Ilie, liderul si fondatorul trupei Vunk.

De la Vank la Vunk: agitatii ani `90

Dupa infiintare, lucrurile au progresat cu trupa, cei patru membri de atunci (Cornel Ilie, Victor Belciu, Alex Cenusa si Nicu Sarghea) au inceput sa compuna piese, dar, pentru ca erau anii `90, iar canalele de promovare erau limitate la posturile nationale de radio si televiziune si singurele festivaluri erau Mamaia si Cerbul de Aur (la care muzica era cu totul alta decat ceea ce canta Vank), niciunul dintre ei nu stia, cu exactitate, pentru ce si pentru cine canta. A venit insa primul concert, in 1994, la teatrul Ion Creanga, alaturi de formatia punk ZOB, care anul acesta aniverseaza 25 de ani de existenta – Vunk va implini aceasta varsta la anul.

”A fost primul concert memorabil, a fost produs de noi si ZOB, am cantat noi si ZOB. Am luat sala de la teatrul Ion Creanga, am luat niste boxe de la un prieten, nu erau de concert, am lipit singuri afisele pe strada, pe la coloane pe la Romana, ca acolo era «miezul» si a fost mare balamuc, a fost cu bataie, unii n-au mai apucat sa intre, era plin, s-au batut afara, inauntru au dat foc la scaune. Am cronicile din ziare de atunci, unii spun ca a fost foarte misto spiritul, dar cantarea proasta, iar alte ziare spun ca a fost excelenta cantarea. Oricum a inteles fiecare ce-a vrut, dar a fost un reper, si pentru noi, si pentru multi care pe vremea aia ar fi vrut sa mearga la concerte si nu se tineau. Nu erau nici cluburi, era un club prin Dristor, era Hard&Heavy pe Gabroveni, care apoi a devenit Backstage, era Club A, in care pe atunci nu se canta inca. Cand a aparut chestia asta cu teatrul, am zis ca mergem, era, asa, o chestie mondena printre punk-isti”, povesteste Cornel Ilie, liderul si fondatorul trupei Vunk.

Cornel Ilie spune ca in acea perioada foarte agitata a anilor `90 s-a nascut valul underground, care a pus bazele a ceea ce se intampla acum in muzica romaneasca, pentru ca atunci s-au nascut foarte multe trupe, printre care Sarmalele Reci, Vama Veche, Vank, Suie Paparude, dar si tot ce se intampla pe zona de muzica dance.

Citeste si:
Cat este de rentabil sa organizezi turnee de rock underground?
The Rock Business: A fi sau a...

”Pana si Valahia a cantat la inceput rock, Costi Ionita canta rock – Nirvana, Metallica – era cu chitara si avea plete, am cantat cu el la baluri in `94-`95. Au aparut trupe precum Ura de dupa usa, Survolaj, foarte multe trupe. Unii s-au pastrat, altii nu, dar atunci s-au pus niste baze pentru explozia care a urmat”, spune Cornel Ilie, liderul si fondatorul trupei Vunk.

Cornel Ilie spune ca (nici) atunci nu prea se faceau bani din muzica si ca trupa Vank a plecat pe un drum despre care membrii sai nu stiau daca duce sau nu undeva. Astazi, spune Cornel Ilie, macar stii, daca-ti faci o trupa, unde trebuie sa mergi. Nu stii, intr-adevar, daca o sa ajungi acolo sau ca o sa fie bine, dar macar astazi exista aceasta destinatie. In anii `90, era doar placerea de a canta, franata uneori de parinti - ”Ce faci? Trebuie sa faci o facultate, sa ai o diploma!”

Urmatorul moment important in istoria trupei a fost 3 februarie 1999, canda a aparut primul clip al trupei, pentru melodia ”Independent”, care a coincis cu lansarea postului Atomic TV. De altfel, piesa respectiva a fost imnul postului de televiziune.

cornel ilie, vunk, therockbusiness

Citeste si:
Un muzician roman vrea sa invie un gen muzical din anii `60
The Details: Povestea...

”Noi am tinut, ca trupa, in primul rand din pasiune si era si o refulare a noastra, sa nu luam parte la lumea reala. Tot timpul ne-am cautat comunitati noi sau sa cream noi comunitati sau sa ne bagam in locuri in care sa nu ne atinga lumea reala. Noi eram intr-un beci de bloc, intr-un garaj unde inregistram piesele alea care voiam sa placa unui anumit gen de oameni. Primul nostru album, scris prin `98, dar lansat in `99, pe care erau melodii precum «Noi o scoatem la capat», «Langa inima mea vine inima ta», «Independent» – cuprinde multe piese care sunt scrise ca sa radem de lumea din jur, de artistii pe care-i vedeam atunci la televizor. Stiam ca se poate face si altfel muzica decat ceea ce vedeam noi, era pamfletul nostru fata de foarte multe lucruri care ne inconjurau si apoi am vazut ca lumea le ia in serios. «Astia-s nebuni, dar noi n-am vorbit serios, noi am glumit» si am simtit asta cel mai tare la «Langa inima mea vine inima ta», in care cantam cu Maria Radu, care e scris exact ca sa facem misto de tot ce inseamna povestile alea de dragoste ideale si perfecte si cu pernute cu inimioare. Ne-a sunat Andrei Gheorghe (realizator, in acea perioada, la postul de radio ProFm - n.red.) in 2000: «Bai, facem ceva cu piesa asta de Valentine`s Day!», ”Bai, Andrei, e exact pe dos, noi am vrut sa radem de chestia asta». «Nu, o facem, o sa rupa, o sa vezi!». Astfel, piesa a avut doua videoclipuri, unul facut de noi, unul facut de ProTv si mergeau amandoua în acelasi timp. Noi nu intelegeam ce se intampla si cum sa gestionam chestia asta, am avut o plecare foarte puternica, dar, neavand pe nimeni care sa ne sfatuiasca sau in care sa avem incredere, am facut greseli dupa greseli, doar ca noi am si invatat din ele si ulterior nu le-am mai facut”, povesteste Cornel Ilie, liderul si fondatorul trupei Vunk.

Printre greselile de care vorbeste liderul si fondatorul trupei Vunk se numara faptul ca nu au stiut sa gestioneze popularitatea obtinuta, sa speculeze momentul, ce piese sa lanseze. In plus, nici nu se regaseau in cercurile formate in industria muzicala, in ceea ce se numeste showbiz.

”La toata chestia aia cu «Heeeei, ce faci, ce-ai mai facut?», noi raspundeam cu «Bine, tu?» si atat. Nu ne era natural si incercam sa evadam si sa spunem ce simtim in piese si foarte mult timp – si inca pastram chestia asta –, am fost ironici in versuri, am incercat sa pastram o anumita ironie, un haz de necaz. E si bucurie, si tristete, dar totul spus cu zambetul pe buze. E dintr-o inadaptare a noastra, care cateodata te ajuta sa fii mai creativ”, spune Cornel Ilie, liderul si fondatorul trupei Vunk.

Schimbarea numelui in Vunk

Au urmat alte momente importante, printre care se numara ziua de 1 martie 2003, cand a fost lansat clipul melodiei ”1000”. Poate cel mai important reper esta insa schimbarea numelui trupei din Vank in Vunk, in 2009, cand doi dintre membrii initiali (Alex Cenusa si Victor Cenusa) au parasit trupa, careia i s-au alturat Bogdan Crucianu si Gabi Maga. Astazi, Vunk este compusa din Cornel Ilie, Nicu Sarghea, Onel Daniel Ionut si Gabi Maga.

cornel ilie, vunk, therockbusiness

”In 2009 am schimbat numele trupei din Vank in Vunk, doi dintre membrii initiali au plecat din tara si a trebuit sa refac cumva titulatura. Am ramas doar eu cu Nicu, cu bateristul cu care am inceput. Foarte important pentru noi a fost 1 decembrie 2010, cand am lansat piesa si campania «Vreau o tara ca afara», despre care inca se vorbeste si lumea nu asociaza cu sintagma asta, e un anume folclor. De cele mai multe ori aud asta la stiri, foarte multe titluri de articole sunt asa. A fost prima data cand am inceput sa cantam despre ceva social, nu doar despre dragoste, baieti, fete, aventuri. Tot important a fost si cand am lansat piesa «Pleaca» (un feature cu Antonia - n.red.), care ne-a dus pe radio foarte mult si care a facut parte din momentul in care artistii romani au inceput sa cante din nou in limba romana, pentru ca in perioada 2007-2012 se canta in engleza intr-una. A revenit acum aceasta tendinta, pentru ca e un miraj continuu de a iesi in afara, pe care l-am avut si noi in 2005, nu ne-a iesit, erau alte vremuri, trebuia sa trimiti cd-uri prin posta, nu primeau nici macar mp3-uri atunci”, spune Cornel Ilie, liderul si fondatorul trupei Vunk.

Si pentru ca a venit vorba despre colaborari cu alti artisti, dintre care unii din mainstream, este important de mentionat ca acestea au contribuit la situarea trupei Vunk in ”no man`s land”, intre underground si mainstream.

Pentru a putea urmari acest video te rugam sa accepti plasarea de cookie-uri de marketing. Accepta toate cookie-urile.

”Noi suntem un fel de zombie, niste strigoi. Suntem prea mainstream pentru underground si prea underground pentru mainstream. Deja nu mai e o problema, e un farmec. Faptul ca am fost la un moment dat pe radioul comercial nu e ceva rau, dar in acelasi timp trebuie sa convingi o anumita zona de public din mainstream ca e ok sa n-ai textele tot timpul foarte simple sau sa nu folosesti aceleasi cuvinte ca toti ceilalti. Nu suntem nici acolo, nici acolo, suntem pe aceeasi nisa pe care am inceput-o in `99, in continuare mergem de capul nostru si ne incapatanam si, cum am facut tot timpul, am insistat pana le-am bagat muzica pe gat si a inceput sa le placa. Insistam si facem lucruri pana cat mai multi oameni se prind care este povestea noastra. Aici intervine si rolul documentarului «Jur sa spun adevarul», pe care-l vom lansa in acest an: atunci cand intelegi povestea omului din spate, ai niste unelte de intelegere a ceea ce canta. O sa inteleaga astfel piesele si ca noi suntem niste copii care incearca sa faca niste lucruri altfel si sa ne gasim un teren de joaca pe care sa ne distram cum ne place noua, nu cum ne spun altii. Colaborarile cu Andra si Antonia au contribuit la imaginea celor din underground despre noi. Sunt convins ca aceste colaborari au fost decisive in perceptia lor – melodiile cu Andra, Antonia, Irina Rimes, Alina Eremia, dar pe de alta parte am cantat cu Roman de la Zdob si Zdub, am cantat cu Sisu, cu Puya, cu Mirabela Dauer, cu Gabriel Dorobantu, cu Monica Anghel, cu Nelu Ploiesteanu. Aici este o mica frustrare a noastra: daca ar asculta si celelalte piese, nu ar mai avea impresia de mainstream. Oricum mainstream-ul nu este o pata, este ceva care se vinde, care ajunge la cat mai multa lume. Ce e rau in asta? Unii o vad ca pe un soi de tradare, ca pe ceva rau, ceea ce nu e fair”, spune Cornel Ilie, liderul si fondatorul trupei Vunk.

Cornel Ilie, Vunk: ”Traiesc doar din muzica din 1999”

Mainstream sau underground, Cornel Ilie traieste din muzica din 1999, an in care s-a lasat atat de facultatea de imagine de film si tv, cat si de job-ul de inginer de sunet de la ProTv. Astazi, liderul si fondatorul trupei Vunk spune ca, deloc intamplator, in momentul in care a luat aceasta decizie, au inceput sa apara in jurul lui oameni care l-au ajutat sa construiasca drumul pe care o pornise.

”Atunci am zis: «De acum fac muzica!». Daca esti pregatit sa faci un lucru, incep sa apara in calea ta, cu putina rabdare, oamenii aia care o sa te ajute, ca singur nu o sa reusesti niciodata si eu am trait chestia asta si o tariesc in continuare. Cand chiar fac ceva ca sa-mi indeplinesc un gand, apare cineva de nicaieri care intinde o mana. Chiar cred in puterea gandului, dar trebuie sa si faci ceva pentru chestia asta. Traiesc din tot ce inseamna creatie si muzica, scriu si pentru altii , scriu concepte pentru evenimente, din drepturi de autor din difuzarile unor piese mai vechi sau pieselor de acum, din concerte, dar doar din ceea ce inseamna Vunk, ce deriva de aici. Nu am alte business-uri, nu am investit in nimic altceva. Nu traiesc in lux, am un trai normal, am o familie, mi-o intretin”, spune Cornel Ilie, liderul si fondatorul trupei Vunk.

Veniturile trupei vin in principal din concerte, care se cifreaza la 90-100 pe an. Merchandise Vunk exista de cativa ani de zile, dar nu este inca o sursa foarte mare de venit, pentru ca membrii trupei au gandit produsele personalizate ca pe o modalitate de a-i face pe oameni sa-si aminteasca de ei, nu ca pe un generator de venit. In prezent, Vunk a demarat o colaborare cu firma Dark Side pe partea de merchandise, cu intentia de a exploata mai bine potentialul financiar al merchandise-ului. Festivalurile, un segment in crestere in ultima vreme, sunt un alt domeniu pe care Vunk il vizeaza in perioada urmatoare: anul acesta trupa va concerta la Electric Castle si asteapta raspunsuri de la alte festivaluri.

Pentru a putea urmari acest video te rugam sa accepti plasarea de cookie-uri de marketing. Accepta toate cookie-urile.

Cand il intrebi ce asteptari trebuie sa aiba o trupa de la o colaborare cu o casa de discuri – Vunk a colaborat cu toate cele trei case de discuri majore din Romania; pentru primul album au lucrat cu Cat Music, in perioada 2001-2017 trupa Vunk a fost semnata cu Media Pro Music, astazi parte a Universal Music Romania, iar din 2017 colaboreaza cu Roton Music – Cornel Ilie spune ca lucrurile nu mai sunt ca acum 20 de ani, cand un contract cu o casa de discuri era vitala pentru distributia de albume in fomat fizic (casete, apoi cd-uri).

”In prezent, nimeni nu poate sa te ajute daca nu te ajuti tu, nimeni nu poate sa-ti ofere o platforma care sa scurteze niste pasi. Sunt foarte multi artisti care cred ca, in momentul in care au semnat un contract cu o casa de discuri, pot sta pe spate si sa gandeasca cineva in locul lor. O casa de discuri inseamna cativa oameni care trebuie sa se ocupe de 40-60 de artisti. Unii primesc mai multa atentie, altii mai putina, sau pe rand primesc fiecare la fel de multa atentie. Trebuie sa te gandesti ce faci in zilele in care nu primesti atentie. Trebuie sa faci si tu ceva pentru tine. Pentru noi este doar un mijloc pentru a distribui muzica legal. Esti tu cu tine, daca mai apare un partener nu o sa gandeascxa el in locul tau si nici nu e ok, pentru ca poate strica intr-un an ce ai construit tu in 20. In prezent, a scazut tot ce inseamna vanzare de albume fizice, daca cineva vrea sa cumpere muzica se duce prima data la benzinarie, iar asta spune multe”, explica liderul si fondatorul trupei Vunk, Cornel Ilie.

Si pentru ca a venit vorba despre vremurile apuse in care vanzarea de albume fizice reprezenta o sursa de venit pentru formatii, Cornel Ilie detaliaza: ”Vanzarea de albume fizice era o sursa de venit si era un barometru mult mai real decat tot ce inseamna acum click-ul. Toate lumea se entuziasmeaza fals la ce inseamna click, ca se traduce in follow, ca se traduce in like, in vizualizari. In continuare cred ca este un barometru care minte, si te minte rau. Inainte exista un barometru foarte clar: in momentul in care tu lansai un album pe caseta, te duceai la tarabe: «Ai caseta aia?» «Nu». Nasol atunci, pentru ca ala era un semn ori ca lumea nu stie, ori ca lumea nu vrea. Procesul era asa: ala care avea taraba suna la casa de discuri, pentru ca-l intrebau oamenii de album si se ducea si lua 10-20 de bucati. In momentul in care asta de la taraba nu intreba la casa de discuri de albumul tau, insemna ca lumea nu-l cerea. Acum, lumea se entuziasmeaza ca a dat cineva un click, am un clip pe care l-au ascultat milioane de oameni. Cum se traduce asta in business sau cum monetizezi asta real, offline? Cum convertesti tu asta, ca ar insemna ca ar trebui sa fie bataie pe biletele la concertul tau. Care e procentul din vizualizari care reprezinta oameni care vin la concerte? Noi avem pagina cu 330.000 de urmaritori, construiti real, nu sunt cumparati, sunt obtinuti in timp. Nu am cum sa ma bazez pentru concerte, daca m-as baza n-as avea probleme sa vand 5.000 de bilete la Sala Polivalenta sau la Arenele Romane. Dom`le, din 340.000 s-or gasi 5.000 care sa vina, ca e un procent foarte mic. Si nu e asa. Tehnologia de acum minte, e adevarat ca scurteaza foarte multi pasi, poti sa ajungi la oricine, poate sa asculte oricine, poti sa te arati oricui, dar mai greu sa te convingi tu pe tine cine esti, pentru ca te excita foarte tare reactiile. Eu merg acum pe strada si daca ma uit la un om inseamna ca i-am dat un like, pentru ca l-am vazut, dar trec de el si l-am uitat, eu nici nu stiu cine e ala. Am trecut si nu mai tin minte cine e, ca l-am vazut pe altul”.

Trupa Vunk a lansat, de-a lungul timpului, albume pe casete, pe cd-uri si in format digital, iar Cornel Ilie spune ca nu stie care varianta este mai buna, dar ca modalitatea in care muzica ajunge astazi muzica la oameni ”te minte mai mult”.

Stii unde e marele pacat? Ca s-a diluat totul, pentru foarte multe genuri de public, s-a diluat importanta artistului, importanta idolului. Oamenii nu mai au idoli, artisti preferati, au playlisturi, cine asculta Depeche Mode, asculta si Pharell, si Connect-R. Au disparut conceptele de albume, de trupe, pentru ca lumea trece usor peste ele”, spune Cornel Ilie, precizand ca legatura cu publicul o tii acum cel mai bine prin concerte, spectacolele de la Sala Polivalenta pe care le-a sustinut Vunk in fata a 5.000 de spectatori si in care, de fiecare data, trupa a incercat sa vina cu ceva nou din punct de vedere tehnologic reprezentand momente speciale, chiar daca, dupa ce trec, ”e ceva nasol printr-un excel”.

Pentru acest an, planurile trupei Vunk sunt marcate de doua borne importante: pe 24 mai 2018, la Arenele Romane, va avea loc concertul rock simfonic Cameleom si lansarea documentarului ”Jur sa spun adevarul”.

cornel ilie, vunk, therockbusiness

”Documentarul pleaca exact de la cei 30 de ani care se implinesc de cand m-am intalnit cu Nicu, acum in 2018. Tot parcursul nostru noi il avem documentat video: toate repetitiile alea de cand eram mici, toate piesele cantate prost de la Nirvana, Guns N` Roses, Skid Row, toate sunt inregistrate si o sa le aratam asa cum erau ele. Aveam camere VHS, ne-am facut post de radio pirat in 1990 si emiteam de aici (interviul a avut loc intr-o cafenea din zona Dorbanti - n.red.) pana la Perla si multe altele. Acum, cand am copiat materialele pe DVD-uri, ne-am dat seama ca noi faceam un soi de vlog. Aveam camera si stateam in fata camerei si vorbeam, era 1991, ce puteau sa faca niste baieti la 14 ani in anii `90? Vrem sa fie o motivatie pentru cei care se ocupa de muzica, care-si fac trupe, sa nu se lase asa repede de cantat. E un of personal, sunt foarte multe trupe care se lasa foarte repede pentru ca nu-si gasesc ori publicul, ori cine sa investeasca in ei. Noi aratam in filmul asta tot procesul pe care l-am avut noi ca sa facem ceva si care a insemnat foarte multi pasi grei. E un proces firesc, trebuie sa treci prin niste etape ca sa faci ceva. Toti vor sa se intample imediat ceva, nu au rabdare”, spune Cornel Ilie.

Despre titulatura concertului simfonic pe care-l va sustine trupa Vunk, pe care Cornel Ilie spera sa-l transforme intr-un turneu national, in colaborare cu filarmonicile din marile orase, Cornel Ilie spune: ”Cameleom e o combinatie intre cameleon si om, e un hibrid, o specie care e acum pe cale de aparitie. Un cameleon nu poate sa minta, el nu minte cand isi arata starile, nu stie sa-si arate alte stari in afara de alea pe care le simte si l-am unit cu un om si cautam oamenii care nu se mint, care-si asuma cine sunt. Oamenii care se cred slabi, oamenii carora le e teama sa recunoasca ca nu sunt buni la ceva, oameni care se simt vinovati fata de altii, incercam sa-i identificam si sa-i incurajam pe cei care se simt asa si sa le spunem ca toti suntem asa. Nu doar multi suntem asa, ci cu totii! Fiecare are niste slabiciuni, niste vulnerabilitati pe care incercam sa le ascundem cu un zambet, cu niste haine misto, cu o masina, cu o minciuna, cu orice altceva. Ii incurajam sa se dezvaluie, ce conteaza ce spune lumea? Lumea oricum va spune, macar tu sa fii impacat cu tine”.


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Lifestyle »



Citeste si
Cum au dat mana cu mana rock-ul alternativ si muzica simfonica