Hugo Boss si-a pornit afacerea in Metzingen, un orasel mic din Germania cu o populatie sub 20.000 de locuitori. Inceputul a fost reprezentat de un mic atelier de croitorie, designerul trebuind sa faca fata perioadei de recesiune economica de dupa Primul Razboi Mondial. Compania Hugo Boss s-a aflat de mai multe ori in pragul falimentului in perioada crizei economice din anii '30, dar a reusit sa supravietuiasca datorita contractelor incheiate cu autoritatile germane.

Dupa moartea fondatorului companiei in 1948, Hugo Boss a intrat intr-un con de umbra, devenind o companie obscura in pragul falimentului. Momentul de revenire a fost reprezentat de primul costum lansat de companie, in anul 1953. Decizia urmasilor lui Hugo Boss de a se indeparta de liniile vestimentare destinate clasei mijlocii si de a produce costume barbatesti pentru cei cu venituri ridicate s-a dovedit cel mai bun pas pe care compania putea sa il ia.

Finantele companiei au cunoscut o revigorare rapida, contractele de livrare aparand peste noapte. Hugo Boss a inceput sa creeze numai costume care se adresau pesoanelor din inalta societate, barbatii cu venituri ridicate reprezentand baza clientilor. Culoarea neagra a devenit principalul element de brand identificator pentru linia vestimentara a casei de vestimentatie germane, colectia Hugo Boss Black reprezentand multi ani cea mai de succes linie a companiei.

In timp, articolele de vestimentatie adresate doamnelor s-au inmultit si diversificat, aparand astfel si liniile de accesorii, destinate ambelor sexe. Casa Hugo Boss este cunoscuta de asemenea si pentru parfumurile produse, interesant fiind faptul ca primul parfum a fost lansat abia in 1993. Din acel moment, Hugo Boss are o divizie separata al carei unic scop este conceperea esentelor parfumate.

Combinatia castigatoare: negru-portocaliu-verde

Cea mai veche colectie a casei de moda, Boss Black, a fost completata in 1999 de Boss Orange, o colectie descrisa ca fiind mult mai sportiva comparativ cu stilul cu care Hugo Boss s-a impus pe piata. Pentru cei care sunt 'fashion addicted', a fost lansata linia Hugo, descrisa ca o colectie premium: gulere din blana, manusi din piele si pantofi de culoare argintie.

Cea mai recenta colectie a casei de moda se numeste Hugo Green si este exlusiv masculina: canadiene groase dar 'desenate' astfel incat atragerea privirilor este garantata, caciuli, hanorace, cam tot ce ii trebuie din punct de vedere vestimentar unei persoane care pleaca la schi.

Pe langa articolele de vestimentatie, Hugo Boss a creat si o intreaga serie de accesorii, de la incaltaminte la lenjerie intima, toate fiind adecvate pentru una din cele trei colectii generaliste. Domnii isi pot alege dintr-o larga varietate de pantofi, portofele sau genti un articol produs de o casa de moda renumita, in timp ce doamnele sunt ademenite prin pantofi atat pentru o seara de gala cat si pentru o intalnire de afaceri, colectia Boss Black incluzand si o linie de ceasuri.

Trecutul nazist

Daca Hugo Boss este astazi o companie cunoscuta si de succes prin prisma produselor sale, in urma cu aproape un deceniu situatia nu era atat de buna. Compania a trecut pentru o perioada printr-o criza, dupa ce in presa au aparut dezvaluiri privind trecutul companiei. Potrivit acestora, fondatorul companiei, Hugo Boss a colaborat cu puterea nazista in timpul celui de al doilea razboi mondial.

Acuzatiile faceau referire la faptul ca Hugo Boss a produs uniforme pentru trupele germane, inclusiv SS, fapt confirmat si de catre oficialii companiei. De asemenea, informatiile descoperite aratau ca, foarte probabil, compania a folosit mana de lucru fortata, fapt care nu a mai fost confirmat de oficialii companiei care au promis ca vor cerceta in trecutul companiei pentru a descoperi aceste amanunte.

Hugo Boss fusese catalogat ca un oportunist al celui de 'Al Treilea Reich', fiind obligat sa plateasca la finalul razboiului o amenda de 80.000 de marci, pierzandu-si si dreptul de a vota. Casa de moda de astazi nu mai are nicio legatura cu familia Boss dupa ce compania s-a listat la bursa in ani '80, membrii familiei retragandu-se treptat din cadrul actionariatului Hugo Boss.

Astazi, Hugo Boss este o subsidiara a producatorului italian de textile Marzotto S.p.A, fiind inglobata in cadrul unei noi case de vestimentatie, Valentino Fashion Group. Diviziile producatoare de parfum sunt detinute de Procter & Gamble.