Piata vinului din Romania se afla pe un trend ascendent. Chiar daca autoritatile nu investesc suficient pentru a promova vinul romanesc de buna calitate in strainatate, operatorii economici si specialistii in vinuri s-au unit pentru a veni in sprijinul producatorilor, dar si pentru a contribui la educarea consumatorilor si la crearea unei culturi a festivalurilor de vinuri. Despre problemele pietei vinului din Romania, dar si despre solutii, au vorbit la emisiunea "Inspiratie in business", realizata de wall-street.ro, Marinela Ardelean, expert in vinuri, si Liviu Popescu, coproprietar al brandului Fratelli.

Festivalului RO-Wine, ajuns la a treia editie, este un eveniment important pentru piata HoReCa din Romania care a venit cu un concept nou pentru ce inseamna evenimentele de vinuri din Romania. Este exclusivit, iar vinurile sunt foarte bine selectate. Investitia in cele doua zile de festival se ridica la circa 100.000 de euro.

"Festivalul RO-Wine este un concept nou, in masura in care producatorul sau expozantul poate participa doar daca este invitat, vinurile sunt selectate si numarul de producatori este limitat, maxim 50 de standuri in fiecare an", a declarat Marinela Ardelean, unul dintre organizatorii evenimentului.

Editia de anul acesta a festivalului vine si cu cateva noutati, despre care au vorbit, la wall-street.ro, cei doi organizatori. "Am pregatit workshop-uri pentru iubitorii de vinuri. Vom vorbi nu doar despre vin, ci si despre luxury, branding, ce inseamna sa faci un business in industria vinului", a adaugat aceasta.

Pentru prima oara in cadrul festivalului, pe langa zona standard, va fi organizata o zona VIP, in care vor fi prezentate vinuri extreme si sampanii speciale

"Este un trend legat de vinuri. Atunci cand te duci la un eveniment si povestesti de vinuri, toata lumea este pasionata de vinuri si vrea sa afla cat mai multe lucruri. Este o bucurie sa constatatca vinurile romanesti sunt la moda, lumea le compara si trendul este ascendent", a declarat Liviu Popescu, co-proprietar Fratelli.

Privatii din Romania care organizeaza evenimente pentru a promova vinul romanesc si pentru a crea o cultura a vinului de calitate in Romaniaau nevoie si de sprijinul statului, care trebuie sa se implice mai mult in dezvoltarea acestei piete.

"Vinul trebuie povestit si de aceea merita o atentie si o investitie si din partea autoritatilor. Este nevoie de o strategie realizata in comun de catre sectorul privat si public. Din pacate, vocea celor din lumea vinurilor din Romania este mult prea slaba comparativ cu cea a producatorilor din tarile dezvoltate. De asemenea, lipsesc investitiile si fondurile alocate pe partea de turism. In Romania s-au alocat fonduri pe partea de viticultura, in schimb pe partea de turism nu s-au facut investitii. Din fericire, situatia se imbunatateste, dar mult prea lent", a conchis Marinela Ardelean.


Ascultă primul podcast de FinTech și digital banking din piață.

Citeste si
Starbuck a ajuns la 28 de cafenele in Bucuresti