Pasul a fost si mai mare cu cat acestea ofereau flexibilitatea de care aveau nevoie femeile pentru a alerga si prinde autobuzul. Stilul sau arogant, agresiv si extraordinar de sexy nu a fost contestat, desi multa lume il dezaproba. De ce? Pentru ca aproape de sex, Mary Quant are ca filosofie, tineretea.

Si acum, pasul alert al modelelor de la show-urile de moda Quant, care expun 40 de tinute in 12 minute, este reprezentativ pentru productiile si stilul frenetic al designerului.

"Oamenii spun ca lucrurile sunt vulgare cand sunt cu totul noi pentru ei. Cand imbatranesc incep sa 'simta' bunul gust. Manufacturierii care imi fac hainele si oamenii interesati financiar pentru lucrurile pe care le fac, nu au aprobat niciodata ceea ce le-am arata pentru prima oara. Dar criticii, oamenii care inteleg moda, au sarit deja la o alta etapa, sunt excitati, a sus Mary Quant intr-un interviu acordat pentru Guardian, in 1967.

Nu mai mult de 40

Spirit nonconformist al modei, a hotarat ca fustele create de ea sa nu depaseasca 40 de cm. Rezultatul? In 1965 Mary Quant devine o emblema, o legenda, devine o noua Coco Chanel. Nascuta in februarie 1934, englezoaica invata la colegiul Goldsmith, inainte de a se antrena in job-ul ei ca designer de couture.

In octombrie 1955, alaturi de sotul sau Alexander Plunkett-Greene, si bunul prieten, Archie McNair, deschide un magazin de haine pe King Road in Londra, magazin care purta numele de 'Bazaar'. Stilul nonconformist s-a vazut inca de atunci prin petrecerea cu care a fost inaugurata deschiderea magazinului: mad house pyjamas". Perfectionista, Mary Quant nu se putea obisnui cu ideea ca in magazinul sau se vindea o varietate de haine si a decis sa-si creeze propria linie de imbracaminte.

Bazaar a devenit in scurt timp un magazin mai mult decat fashionable, era popular, iar adeptii stilului Quant devenisera de-a dreptul habotnici. In replica, in 1961, Quant a deschis cel de-al doilea Bazaar, in Knightsbridge iar in 1965 a inceput sa exporte ideile sale inovatoare catre SUA. Pentru a ramane la asteptarile pietei americane, a lansat grupul international, Ginger Group.'Bunul gust este moarte. Vulgaritatea inseamna viata' Cat despre celebrele creatii Quant, filmul hollywoodian, televiziunea si noua generatie au demonstrat cat de prezenta este inca fusta mini in garderobele feminine.