Cladirile abandonate "vorbesc" despre istoria locurilor intr-un mod inedit, fiind obiective turistice care fascineaza calatorii din intreaga lume. Daca esti, mai degraba, genul de turist explorator, ar trebui sa pui pe lista "locurilor de vazut" cladirile abandonate si orasele-fantoma, niste ferestre catre trecutul poate mai putin cunoscut.

De la orase medievale parasite, la depozite secrete pentru submarine, vezi cateva dintre atractiile turistice neobisnuite care fascineaza calatorii din intreaga lume, recomandate de afar.com.

Romania - Salina Turda

Facebook / Salina Turda

Istoria Salinei Turda a inceput inca din perioada dacica, iar prima sa atestare documentara dateaza din 1271, atunci cand sarea era mai valoroasa decat aurul. Dupa 1840, Salina Turda incepe sa decada datorita concurentei tot mai puternice a salinei de la Ocna Mures, scrie salinaturda.eu. In 1932, salina a fost inchisa, fiind folosita in timpul celui De-al Doilea Razboi Mondial ca si adapost antiaerian. In perioada 1950-1992 a fost folosita ca depozit de branzeturi, iar dupa 1992 a fost deschisa circuitului turistic.

In perioada 2008-2010, Salina Turda a fost modernizata pentru a atrage cat mai multi turisti. Au fost investiti 5,8 milioane de euro, din care 63% au fost bani europene, diferenta fiind asigurata de Consilul local Turda si Consiliul Judetean Cluj. Lucrarile miniere si utilajele folosite la transportul sarii sunt foarte bine conservate, ceea ce face ca salina sa fie unul dintre cele mai frumoase locuri subterane din Romania.

Citeste si: Salina Turda, povestea celui mai vizitat obiectiv turistic din Romania

Danemarca - Farul de la Rubjerg Knude

Foto: Shutterstock.com

In apropierea orasului Lonstrup (nordul Danemarcei) se afla zona de coasta Rubjerg Knude, un peisaj superb unde marea si nisipul isi disputa teritoriul intr-o lupta dramatica care dureaza de sute de ani. In ultimii ani, marea se extinde usor-usor, astfel ca mai multi metri de plaja dispar vazand cu ochii.

In mijlocul acestui "camp de bataie" sta farul Rubjerg Knude, care a fost prima data luminat pe 27 decembrie 1900. Atunci cand a fost construit, distanta de la far pana la mare era de peste 200 de metri, iar in jurul lui nu era nicio duna de nisip. In timp, marea a inaintat spre far, iar vantul a adus nisipul in jurul lui. Stratul de nisip a crescut atat de mult in jurul farului, incat navigatorilor le era imposibil sa mai vada lumina. Pe data de 1 august 1968, farul a fost aprins pentru ultima data. In 1980, acesta a fost transformat in muzeu, insa a fost inchis in 2002 din cauza eroziunii zonelor de coasta.

Farul a fost redeschis in 2016. Autoritatile se asteapta ca in 10-15 ani, farul ca se prabuseasca in mare datorita eroziunii solului.

Italia - Craco

Foto: Shutterstock.com

Fondat in varful unui deal, in secolul VIII, satul medieval Craco a fost distrus de mai multe dezastre naturale (cutremure, alunecari de teren) si boli devastatoare. In 1991, o alunecare de tren i-a obligat pe rezidentii din Craco sa evazueze definitiv zona, lasand localitatea in ruina.

In prezent, satul este nelocuit, insa a devenit un punct de atractie pentru turisti. Ghizii autorizati organizeaza periodic tururi in orasul-fantoma pentru putin peste 10 euro.

Citeste si: Calatoreste cu bani putini: Destinatii in care ar trebui sa mergi inainte sa devina prea scumpe

Crimeea - Depozitul de submarine de la Balaklava

Foto: Shutterstock.com

Depozitul de submarine de la Balaklava a fost unul dintre locurile secrete in care armata sovietica isi tinea cele mai periculoase arme in timpul Razboiului Rece. Pe masura ce tensiunile dintre Statele Unite ale Americii si Uniunea Sovietica au escaladat, Stalin a ordonat construirea unui complex secret sub orasul Balaklava. Baza ruseasca, care era folosita la depozitarea submarinelor incarcate cu arme nucleare, a supravietuit chiar si dupa caderea Uniunii Sovietice (ultimul submarin a fost scos din depozit in 1996).

In 2002, Ministerul Apararii din Ucraina a transformat depozitul abandonat in muzeu.

Germania - Aeroportul Tempelhof

Foto: Shutterstock.com

Berlin este un oras plin de cladiri abandonate, cu istorii complicate. Printre ele se afla si aeroportul Tempelhof. Aeroportul, construit inaintea celui De-al Doilea Razboi Mondial, care a fost una dintre cele mai mari structuri din Europa.

In 2008, aeroportul a fost inchis, fiind deschis doi ani mai tarziu dupa ce autoritatile l-au transformat intr-unul dintre cele mai mari parcuri din Berlin.

Citeste si: Top 10 orase pe care sa le vizitezi in 2019, potrivit Lonely Planet

Sursa foto: Shutterstock.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Lifestyle »


Setari Cookie-uri