O regula nescrisa a succesului in afaceri e sa nu te opresti niciodata din invatat. Este valabila cu atat mai mult pentru antreprenori, avand in vedere ca managementul unei afaceri, indiferent de marimea ei, necesita creativitate, munca multa, perseverenta, educatie si flexibilitate.

Pentru cei care au gustat deja din „deliciile” antreprenoriatului, sau pentru cei ce aspira sa devina antreprenori de succes, am creat o lista de carti pe care nu trebuie sa le ratezi anul acesta. Sunt carti potrivite pentru antreprenorii incepatori sau avansati, dar indiferent de nivelul tau de expertiza, titlurile de mai jos sunt un must-have daca vrei sa te mentii competitiv.

Si, sa nu uitam, poti face oricand cadou o astfel de carte unui prieten care cocheteaza cu antreprenoriatul. Titlurile sunt disponibile atat in librariile fizice, cat si in magazinele de carti online. Nu uita, dupa ce le citesti, sa lasi si un review. Viitorii cititori iti vor multumi!

Carti pentru antreprenorii mici sau cei aflati la inceput de cariera

Susie Moore: „What if it does work out: How a Side Hustle can Change Your Life”

Susie Moore face coaching pentru multe startupuri din Silicon Valley si New York, capitalele antreprenorilor mici, am putea spune. Cartea se adreseaza celor care vor sa inceapa sa si faca bani din pasiunile sau hobby-urile lor. Este gandita asemenea unui ghid pentru primii pasi in business si te poate ajuta sa-ti transformi hobby-ul intr-o afacere full time.

Ce vei afla din aceasta carte? Toti pasii necesari etapei de planificare a afacerii, ponturi despre cum poti depasi eventualele obstacole, cum sa faci fata temerii de a te lansa intr-un nou business si cum sa generezi fluxuri multiple de venit. Cartea e presarata cu numeroase studii de caz si exemple recente ale antreprenorilor de succes.

Paul Jarvis: „Company of One. Why Staying Small is the Next Big Thing in Business”

Paul Jarvis are o abordare complet diferita de ceea ce propovaduiesc majoritatea coach-ilor in antreprenoriat. In loc sa-ti scalezi afacerea cat mai repede, conform filozofiei „daca tot esuezi, esueaza repede”, Jarvis arunca o privire a ceea ce numim “solopreneur”. Adica expertul intr-un anumit domeniu, care poate avea succes de unul singur.

Cartea se adreseaza atat celor ce vor sa se apuce de freelancing, cat si celor care se tem sa renunte la jobul actual, dar ar dori sa aiba si o mica afacere pe langa. Cartea explica beneficiile unei mici afaceri, actiunile prin care iti poti fideliza si multumi clientii, dar si modalitatile in care poti echilibra veniturile, ramanand la un nivel mic in acelasi timp. E o recomandare perfecta celor care pun mare pret pe viata personala si nu vor sa renunte la timpul liber pentru a se dedica unei afaceri.

Seth Godin: „Asta inseamna marketing”

Indiferent de nivelul la care te afli, cartea lui Seth Godin trebuie citita, daca vrei sa ai succes in promovarea afacerii tale. Cartea reprezinta un apogeu al muncii acestui guru in marketing, si, contrar credintei populare, nu se adreseaza doar specialistilor in marketing.

Informatiile regasite aici vor fi de un real folos pentru orice antreprenori, mai ales pentru cei aflati la inceput de drum. Sunt sfaturi pretioase despre cum poti proiecta si promova un produs, cum sa abordezi comunicarea catre clienti si cum poti folosi marketingul pentru a le oferi oamenilor solutii la problemele lor.

Ce mai poti afla din aceasta carte: cum sa identifici cea mai mica audienta viabila, cum sa citesti corect semnalele date de clienti, cum sa-ti pozitionezi oferta, sa ii faci pe oameni sa aiba incredere in tine si cum sa identifici oportunitati pentru a crea tensiune. De ce tensiune? Te lasam sa afli singur care e rolul ei in marketing!

Carti pentru antreprenorii avansati

Jonah Berger: „Contagios. Cum se raspandesc ideile”

Ce faci cand afacerea ta tinde sa bata pasul pe loc? Pui mana pe cartea lui Berger si vei afla unul dintre secretele importante care stau la baza comunicarii informatiei in social media. Mai pe scurt, cum se viralizeaza lucrurile, ce le face sa devina captivante si cum poti folosi asta pentru afacerea ta.

Exemplele date de Berger sunt numeroase. De la restaurantul din Philadelphia care si-a sporit incasarile si popularitatea datorita unui fel de mancare aparent banal, la celebrele batoane Kit Kat sau campaniile care incurajeaza barbatii sa-si lase barba in noiembrie, ideile contagioase sunt analizate in profunzime, reiesind o formula care poate fi aplicata cu succes pentru a putea construi o naratiune atragatoare in jurul unui produs, serviciu sau brand.

Malcom Gladwell: „Punctul critic”

Autorul avanseaza o idee revolutionara, analizand momentul de aparitie a unui punct de inflexiune. Practic, numeroase evenimente sociale, economice sau chiar naturale, desi aparent minore, pot avea un impact major in momentul in care se trece de un anumit punct critic. Exemplele date in carte pleaca de la idei sau zvonuri si modul in care acestea capata magnitudine si trec prin domeniul modei si a comportamentelor de grup, ajungand pana la epidemii.

Gladwell isi elaboreaza teoria si o aduce in domeniul businessului, oferind un studiu neconventional asupra persuasiunii si a modului in care un antreprenor poate pune cap la cap mici elemente pentru a declansa schimbari majore asupra indivizilor, organizatiilor sau chiar asupra unei comunitati.

Jason Fried: „Rework”

Foarte multe carti despre afaceri pun accent pe aceleasi idei, sau pe acelasi parcurs in ciclul unei companii: planul de afaceri, partea de cercetare a pietei si concurentilor, atragerea de investitori si asa mai departe. Cartea lui Fried te va face sa te simti insa inconfortabil. Seth Godin, unul dintre cei mai cunoscuti marketeri si autori din lume, o descrie plastic: „Cartea nu ia prizonieri, nu-ti lasa niciun loc in care sa te ascunzi. Daca nu o citesti, o faci pe riscul tau”.

Scrisa intr-un limbaj dureros de direct, „Rework” se adreseaza antreprenorilor hardcore sau incepatori, corporatistilor care viseaza sa se desprinda de jobul clasic, 9-18, sau celor care se zbat sa-si scoata afacerea din impas. Desi nu e revolutionara, opera lui Fried explica de ce planurile de afaceri pe termen lung sunt doar incercari de a ghici viitorul, si, in acelasi timp, o risipa de resurse. Dar autorul nu se multumeste cu atat si rastoarna idei aparent bine cimentate in cultura de business. Ce mai poti afla din carte: de ce sa eviti investitorii, de ce e preferabila o strategie de angajament uneia de exit si care sunt avantajele cand iti concentrezi atentia asupra propriei companii si nu pe concurenti.

Sursa foto: Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Lifestyle »


Setari Cookie-uri