Un cadou - experienta ramane mai multa vreme pe retina emotionala, destinatarul amintindu-si de el de-a lungul anilor, in timp ce obiectele isi pierd valoarea sentimentala in medie in 3 luni de la primire sau achizitie, potrivit Complice. Iata cateva recomandari de experiente de la Complice.ro pe care le poti oferi cadou de Craciun.



"Noi suntinem ineditul experientelor versus ineditul obiectelor. De Craciun, mai mult ca niciodata, credem ca este important sa cream amintiri, prin experiente speciale si personalizate. Celor care vor sa surprinda persoanele dragi din viata lor cu un cadou experienta le-am propune sa gasim impreuna cadoul potrivit pentru fiecare destinatar, pentru ca personalizarea este „cheia succesului” atunci cand vine vorba despre a darui un cadou", spune Oana Pascu, fondatoare Complice.ro, un business care ofera astfel de cadouri experientiale.

Fie ca vorbim despre experiente gastronomice, cu adrenalina, de rasfat, stil sau dezvoltare personala, cel mai important este ca experienta sa intareasca relatia dintre cel care daruieste si destinatar.

Idei de cadouri de Craciun de la Complice.ro

Experientele disponibile pe Complice.ro se imbogatesc permanent, adesea chiar in urma cererilor inedite de la clienti. In ultimele luni s-au adaugat cateva experiente noi din zona gastronomica – ateliere de home brewing si degustari de bere – dar si din zona de adrenalina – condusul unor masini cu multe sute de cai putere pe circuit, raliu privat, excursie cu motocicleta.

"Apropo de cereri pe baza carora am creat un pachet experiential, colegii si partenerii au dorit sa faca un cadou inedit unei doamne - femei de afaceri, astfel ca am organizat o intalnire privata de shopping in atelierul Jimmy Choo din Londra", povesteste Oana Pascu.

Cele mai populare cadouri experientiale anul acesta au fost destul de diferite in functie de destinatar. Astfel, pentru barbati, in top au fost experientele din zona adrenalina - parapanta, driving pe circuit, simulator de zbor sau virtual reality.

Doamnele au preferat ateliere olfactive de creare a unui parfum, degustari de ciocolate si experientele de relaxare la SPA. Cuplurile au optat pentru cine romantice, escape romantice in oras si degustari de cafea.

cadouri de craciun

Cine cumpara cadouri experientiale si cat aloca

Businessul cu cadouri experientiale a obtinut in primele 9 luni ale anului venituri de 70.000 de euro, atat din cadouri individuale, cat si corporate - premii pentru recunoastere si motivare, team-building-uri experientiale si cadouri catre partenerii de afaceri.

"Suntem in mijlocul perioadei celei mai fierbinti din an pentru cadouri, ne asteptam ca dinamica sa se mentina si sa depasim semnificativ 100.000 de euro cifra de afaceri in 2019. In ultimii ani, lunile noiembrie – decembrie au reprezentat 25-30% din numarul de comenzi anuale. Este de altfel o tendinta naturala, cu totii facem cadouri de Craciun, pe zona corporate cresterea este mai degraba de volum, in timp ce pe zona residential tendinta este ca si valoarea sa creasca", spune Oana Pascu.

Comanda medie la 9 luni pentru cadouri individuale a fost de 205 euro, fata de 190 euro in primul trimestru, iar comanda medie generala se situeaza la 305 euro, fata de 260 euro media in primul trimestru.

"In mod surprinzator pentru noi, care ne asteptam ca serviciile si experientele Complice.ro sa fie accesate mai mult de barbati, care uneori par sa fie in pana de idei de cadouri, statisticile interne ne arata ca femeile cumpara mai mult si de valori ceva mai mari decat barbatii", adauga fondatoarea Complice.

70% dintre clientii Complice sunt femei, care aloca in medie 210 euro per cadou, fata de 30% clienti barbati, care aloca 180 eur per cadou.

cadouri craciun

Cresterea Complice.ro

Magazinul de cadouri experientiale va bifa o crestere de 50% la finalul anului 2019 fata de anul anterior, segmentul corporate a fost unul dintre motoarele de crestere.

"Am observat de-a lungul anului o deschidere mai mare pe zona corporate, unde companiile sunt tot mai orientate catre motivarea angajatilor prin oferirea de experiente deosebite, probabil si pe fondul deficitului de personal din intreaga piata si a nevoii de diferentiere. Pe zona individuala, asa cum spuneam, cresterea este mai lenta decat anticipasem, insa exista crestere si directia este evidenta", explica Oana Pascu.

Segmentul corporate reprezinta 55% dintre comenzile Complice.ro (restul de 43% reprezentand comenzi primite de la clienti persoane fizice). Aici sunt incluse premierea pentru performantele angajatilor, cadourile corporate, cadourile intre colegi, dar si evenimentele corporate.

"Am observat o tendinta clara a angajatorilor de top spre a oferi o experienta diferita pentru obisnuitele teambuilding-uri, o experienta ce consolideaza relatia angajat-angajator, sudeaza echipa si, implicit, intareste brandul respectiv. De exemplu, am organizat evenimente in jurul activitatii de poker (fara mize financiare, desigur), asemanatoare unor turnee private, unde ineditul a fost clar, mai ales ca majoritatea nu avusesera vreodata contact cu un poker room. La fel de apreciate sunt si experientele pentru echipe mai mici, cum ar fi un atelier de facut bere artizanala sau de cupaje de vin", spune antreprenoarea.

Pe de alta parte, segmentul individual creste constant, insa ratele de crestere sunt inca mici fata de potentialul posibil, semn ca procesul de adoptie a experientelor in locul cadourilor obiect ete inca la inceput. Desi la nivel declarativ este invers, romanii sunt totusi reticenti la nou si la inedit, motiv pentru care prefera de multe ori sa mearga pe cararile batatorite ale cadourilor materiale.

"In Franta, de exemplu, liderul pietei de experiente cadou, wonderbox, a realizat in 2018 o cifra de afacer de 222 mil euro; acolo experientele sunt ceva firesc, o normalitate, ceva reprezentativ pentru trendul global care promoveaza daruirea de experiente", incheie Oana Pascu.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Andra Imbrea
Andra Imbrea s-a alaturat echipei Wall-Street in 2015. A studiat jurnalismul si economia, pe care incearca sa le imbine in cadrul materialelor sale despre industria de fashion, retail&FMCG si Media&Advertising. Iubitoare de pisici, carti si festivaluri de muzica.   

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Lifestyle »


Setari Cookie-uri